علیرضا زرین دست از ” نورهلندی” می‌گوید

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فیلم مستند “نور هلندی ” iبه کارگردانی پی‌تر ریم دِ کرون ، محصول ۲۰۰۳ کشور هلند در برنامه این هفته ” آن سو” پخش و بررسی می‌شود.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران iبه نقل از روابط عمومی سیما ؛ در این مستند که جمعه ۲۶ آبان ماه ساعت ۱۶ در برنامه ” آن سو ”  از شبکه مستند سیما پخش می‌شود، با دیدی شاعرانه و بصری و در گفت‌وگو با هنرمندان بزرگ این پدیده بررسی شده و نشان داده می‌شود . نور، متغیرترین عامل در زندگیِ است و اشیا، گیاهان، رودها، جانوران، کوه‌ها، آدم‌ها و iبه‌طور کلی زمین و آسمان در طول روز دستخوشِ تغییرات عمده‌ای می‌شوند. iبه‌تعبیر دیگر، ظاهرِ محیط زندگی و همه آن‌چه در اطراف ما جریان دارد، از حیث بصری دائماً در حال تغییر است، و فیلم‌بردارانی موفق‌ترند که این تغییرات را بشناسند، از کم و کیف آن‌ها آگاهی داشته باشند، و اثراتِ متفاوتی را که انواع نورها بر احساسات و ضمیرِ ناخودآگاه می‌گذارند، در حافظه خود ثبت کنند.
بنابراین گزارش تفسیری؛ در پایان ” علیرضا زرین دست ”  iبه عنوان کارشناس برنامه در مورد موضوع مطرح شده در این فیلم و اهمیت توجه iبه نور و نورپردازی در هنر توضیحاتی ارائه می‌کند.
گفتنی است؛ در اسطوره‌های باستان معروف است که نور در هلند از هر جای دیگری متفاوت‌تر است. این نور در نقاشی‌های معروفِ نقاشانِ شناخته‌شدۀ جهانی آشکارا دیده می‌شود. کشورِ هلند از سطحِ دریا پایین‌تر است، و همین موضوع سببِ دگرگونی‌های نوریِ شدیدی در این کشور شده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.