علی ضیا و دزدان دریایی

ربودن کشتی توسط دزدان دریایی شب گذشته در برنامه ماه عسل روایت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان ویژه برنامه ماه عسل که در لحظات عرفانی و معنوی نزدیک افطار مهمان خانه های روزه داران است با اجرای سید علی ضیا از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت و سپس تیتراژ آغازین برنامه با صدای بنیامین بهادری طنین انداز شد.

در آیتم حافظان قرآن کریم فرشاد منایی(کارشناس علوم و قرآن و حدیث و حافظ کل قرآن کریم) مهمان این بخش از برنامه بود.

عبدالله احمدی (ناو سروان تکاور دریایی و فرمانده تیم تصرف واحد شناور ) و حسین حریری (ناخدا دوم عرشه و فرمانده ناو تیپ زیر سطحی) از مهمانان شب گذشته برنامه ماه عسل بودند.

عبدالله احمدی (ناو سروان تکاور دریایی و فرمانده تیم تصرف واحد شناور)با حضور در این برنامه  گفت: در فروردین ماه سال یک کشتی که از جنوب آفریقا به مقصد بندر شهید رجایی در حال حرکت بود در آبهای سومالی گرفتار دزدان دریایی شد و در همان ساعات اولیه یکی از خدمه فیلیپینی کشتی توسط دزدان دریایی کشته و همچنین کاپیتان ایرانی را مجبور به تسلیم کردند.

وی در این باره افزود: خبر ربودن کشتی به پایگاه هوایی بندر عباس رسید و ساعت ۹صبح ۷ فروردین از ستاد برتر ربودن کشتی توسط دزدان دریایی اعلام شد.
 
احمدی ادامه داد: ماموریت به صورت محرمانه به دریای مسلم بن عقیل ابلاغ شد و به سرعت با سازماندهی نیروهای جوان و قدیمی ساعت ۱۶:۳۰عصر به سمت محل ربوده شدن کشتی حرکت کردیم و ۲۴ ساعت قبل از آنکه کشتی به ساحل سومالی برسد ما در روبروی کشتی ایستادیم.

وی تصریح کرد: دزدان دریایی را دعوت به تسلیم کردیم ولی آن ها قبول نکردند و شروع به تیراندازی نمودند که طی یک عملیات ما وارد کشتی شده و به جستجو پرداختیم و بعد از آزادی گروگان ها و دستگیری دزدان دریایی امنیت برقرار شد.

احمدی خاطرنشان کرد: نکته ای که در این عملیات برایم جالب بود این بود که تمام کابین های کشتی تیر خورده بود ولی به کابین نمازخانه کشتی هیچ تیری اصابت نکرده بود.
 
ماه عسل برنامه ای است که در ایام ماه مبارک رمضان هرشب ساعت۱۹:۱۵از شبکه سه سیما با اجرای سید علی ضیا و تهیه کنندگی مجید یوسفی پخش می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.