علیرضا قربانی به اروپا می‌رود

۲۷فروردین۱۳،

تور اروپایی کنسرت ˝حریق خزان˝ به خوانندگی علیرضا قربانی آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، مهیار علیزاده آهنگساز قطعات این تورکنسرت دربارهٔ جزئیات این برنامه گفت:پس از برگزاری کنسرت شهر وین که چند ماه پیش برگزار شد و استقبالی که مخاطبان از اجرای حریق خزان داشتند، تصمیم بر آن شد که برنامه ی تازهی به صورت یک تور گسترده در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی در چند شهر بزرگ اورپا برگزار کنیم. این کنسرت‌های پیاپی ۲۸ آبان آغاز می‌شوند و حدودا ۱۵ روز به طول می انجامند.

وی در ادامه افزود:اجراها همگی با صدای علیرضا قربانی و آنسامبل موسیقی هنری ایرانی به روی صحنه می‌روند . به سبب مشکلاتی که در جا به جایی ارکستر بزرگ وجود دارد، ما با آنسامبل کوچکتری سفر می‌کنیم.

مهیار علیزاده دربارهٔ کشورهایی که میزبان تور کنسرت های «حریق خزان» خواهد بود، بیان داشت: اجراها برای کشورهای آلمان، اتریش، سوئد و چند کشور دیگر در نظر گرفته شده اند که اطلاعات تکمیلی به زودی منتشر خواهد شد. همچنین در تلاشیم قبل از برگزاری تور اروپایی، همین کنسرت را شهریور ماه در تهران به روی صحنه ببریم.

این آهنگساز جوان موسیقی ایران دربارهٔ قطعاتی که در این اجراها به روی صحنه خواهد رفت ، گفت: قطعاتی که اجرا خواهد شد مجموعه ایست از تنظیمات تازه آلبوم حریق خزان به علاوه‌ی آثاری که برای آلبوم تازه با صدای علیرضا قربانی تدارک دیده‌ام. سعی بر این است در این کنسرتها فرمهای تازه و نو، نزدیک به موسیقی مدرن و روز دنیا و رنگ بندی‌های تازه‌ سازی را تجربه کنیم و امیدوارم در این راه موفقیت نسبی کسب کنیم. آثاری که این روزها مشغول کار بر روی آنها هستم از لحاظ ساختاری، بیشترین تاثیر را از آثار آهنگسازان معاصر و مدرن اروپای شرقی گرفته اند. روند حرکت ملودی و در کنار آن تنظیمات سازی و آوایی که بسیار بسیار به فرمهای امروزی نزدیکند، همگی حاصل یک تفکر آزاد و البته بر مبنای یکی از نوین ترین سیستم های هارمونی قرن ۲۰ می باشند.

وی ادامه داد: این بدان معنا نیست که از موسیقی ایرانی دور شده‌ام. بر عکس بیش از پیش سعی در کشف ملودی‌های تازه و غیر آشنا دارم. ملودی‌های نابی که از دل موسیقی بومی و فولک ایران زمین خارج آمده اند و به عقیده من با ارزش ترین نواها و صداهاییست که از قبل به ما رسیده و من آن را سنت واقعی میدانم. آو‌اهای اصیل، بکر و دست نخورده که خوشبختانه از بحثهای مضر و غرض ورزانه امروزی به دور مانده اند. در واقع تلاشم شناساندان این نواها با نگاه مدرن امروزی به مخاطبان ایرانی و البته غیر ایرانیست.»

وی در پایان صحبت هاش بیان کرد:بسیار امیدوارم تا قسمتی از این راه دشوار را با برگزاری این سری کنسرتها به شکلی با شکوه و در خور نام ایران، طی کنیم .

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.