علیرضا مشایخی: تمام اجراهای من با موفقیت روبروست

علیرضا مشایخی: تمام اجراهای من با موفقیت روبروست

در نشست «مرور آثار علیرضا مشایخی» مطرح شد؛

علیرضا مشایخی: تمام اجراهای من با موفقیت روبروست

مشایخی گفت: تاکنون در تالار وحدت شنوندگان ایرانی بسیاری از اجرای من استقبال کرده‌اند و من با قاطعیت می‌توانم بگویم هم در ایران و هم در خارج از کشور، تمام اجراهای من با موفقیت روبروست

تاریخ : چهارشنبه ۱۵ شهریور ساعت ۱۳:۱۷

نشست رسانه‌ای کنسرت مرور آثار «علیرضا مشایخی» با مشارکت بنیاد رودکی، صبح امروز ۱۵ شهریور در تالار وحدت برگزار شد. 

در ابتدای این نشست شروین پاشایی، مدیر برنامه این کنسرت، در رابطه با برگزاری کنسرت توضیحاتی را ارائه داد مبنی بر اینکه نشست امروز قرار بود در سه برنامه و سه روز جداگانه برگزار شود و دلیل اینکه در این نشست پوسترهایی که تبلیغات این کنسرت باشد دیده نمی‌شود، به خاطر همین مسئله بوده است. در فرهنگسراها، کافه‌های تازه تأسیس، شبکه‌های مجازی و سایت بنیاد در برگیرنده تبلیغات این کنسرت وجود دارند. 

وی در ادامه گفت: برگزاری کنسرت در تهران با مجوز گرفتن دشواری روبروست و در نتیجه کنسرت‌های ما آن‌طور که در خور آنها هستند، اجرا نمی‌شوند. کنسرت علیرضا مشایخی که برای اولین‌بار مخاطبان با آن روبرو هستند، مهمانان بسیار گرانقدر و نوازنده‌های باتجربه‌ای دارد. 

«علیرضا مشایخی» در ادامه این نشست بیان داشت: من شانس این را داشته‌ام که اجرای درجه دوم نداشته باشم. هر اجرایی از من بوده اگر با موسیقی خوبی همراه نبوده باشد، مقصر آن من بوده‌ام. به دلیل اینکه تمام نوازنده‌های من درجه یک هستند. موسیقی هنری به وسیله واسطه تأویل می‌شود. اگر نوازنده‌ای این تأویل را درست انجام دهد، هیچ شنونده‌ای نیست که مطلبی دریافت نکند. تاکنون در تالار وحدت شنوندگان ایرانی بسیاری از اجرای من استقبال کرده‌اند و من با قاطعیت می‌توانم بگویم هم در ایران و هم در خارج از کشور، تمام اجراهای من با موفقیت روبروست. یکی از کارهایی که من تجربه کرده‌ام و کار خوبی نبود، موسیقی در آن از تاریخ خود جدا شده بود. درحالی که موسیقی باید همراه با تاریخش باشد. در برنامه‌های من تنوع بسیار دیده می‌شود. 

مشایخی در پاسخ به این سوال که آیا در هر کارش ایده‌ای نو وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: به عنوان یکی از اولین آهنگسازان دنیا، من موسیقی چند فرهنگی را تئوریزه کردم. سال ۵۶ قطعه‌ای به اسم شور نوشتم. این قطعه من و بسیاری از همکاران را گیج کرد که اولین‌بار در آمستردام هلند برگزار شد. 

سنگ بنای ایده چند فرهنگی من ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته، بنیان گذاشته شد که منجر به سه دوره آهنگ‌سازی من شد. دوره اول، تمرکز گسترده نام گرفت که هدفش ایجاز مشکل‌ترین موسیقی است که من نوشتم. دوره دوم، موسیقی نسبی که امکانات بداهه‌نوازی را بیشتر کرد. مرحله سوم، نقطه اوج تئوری‌های من و دوره فراایکس نام گرفت؛ که شامل موسیقی چند فرهنگی است. سه گرایش در آهنگ‌سازی من دیده می‌شود. موسیقی ایرانی، موسیقی آتونال و موسیقی چندفرهنگی که در ارکستری که برگزار خواهم کرد، از این سه گرایش دیده خواهد شد. 

این کنسرت از ۱۸ تا ۲۰ شهریور با مشارکت بنیاد رودکی در تالار رودکی اجرا می شود.

کد خبر: ۴۵۷۷۷

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.