علیرغم تایید مرگ طبیعی از سوی خانواده صابر اما…+اسناد

۲۰فروردین۱۳،

در حالیکه نزدیک به دو سال از فوت “هدی صابر” پژوهشگر و فعال ملی- مذهبی می گذرد، اما پیگیری های خانواده وی مبنی بر رسیدگی به موارد اهمال و قصور و تعمد در رابطه با این اتفاق هنوز در جریان است.

به گزارش حوزه وبگردیممتازنیوز، در حالیکه نزدیک به دو سال از فوت “هدی صابر” پژوهشگر و فعال ملی- مذهبی می‌گذرد، اما پیگیری‌های خانواده وی مبنی بر رسیدگی به موارد اهمال و قصور و تعمد در رابطه با این اتفاق هنوز در جریان است.

 
رضا هدی صابر تا قبل از بازداشت و پیگیری قضائی، اقدامات غیرقانونی بسیاری را مرتکب شده بود که سرانجام با حکم دادستانی دستگیر و پس از طی مراحل قانونی برای سپری نمودن دوران محکومیت‌اش روانه زندان می‌شود. در سال ۱۳۷۹منزل هدی صابر توسط ماموران امنیتی بازرسی می‌شود، در جریان بازرسی مدارک و اسناد بسیاری از منزل وی کشف و ضبط می‌شود. پس از طی مراحل قانونی و بازجویی از رضا هدی صابر مشخص می‌شود او با عناصر معلوم الحال ( تقی رحمانی و رضا علیجانی) در رابطه بوده و قصد فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران را داشته‌اند.
 
در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۲، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ،رضا هدی صابر به ده سال زندان و ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می‌شود. او به همراه “تقی رحمانی” و “رضا علیجانی” که تقاضای تجدید نظر کرده بودند تا برگزاری دادگاه تجدیدنظر با قید وثیقه به صورت موقت آزاد می‌شوند. ۲۳ مهرماه «غلامحسین الهام» سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام می‌کند این سه روزنامه‌نگار محکومیت حبس خود را در زندان آغاز کرده‌اند. ۱۲ اردیبهشت سال بعد (۱۳۸۳) به آنها اطلاع داده می‌شود دادگاه تجدید نظر، پرونده آنها را مورد بررسی قرار داده و حکم ده سال زندان هدی صابر به پنج سال و نیم زندان تبدیل شده است.
 
رضا هدی‌صابر در ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ به سبب ایست قبلی ناشی از اعتصاب غذا در بیمارستان مدرس تهران در گذشت. وی به همراه زندانی سیاسی دیگر ملی- مذهبی «امیر خسرو دلیر ثانی» اعلام کرده بود «در اعتراض به مرگ هاله سحابی » دست به اعتصاب غذای تر می‌زند. مراسم تشییع صبح ۲۳ خرداد در بهشت زهرا برگزار شد.
 
محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در این رابطه به خبرگزاری‌ها گفت: هدی صابر در ۲۰ خرداد‌ماه در زندان اظهار ناراحتی می‌کند؛ بنابراین او را به مرکز نگهداری اوین منتقل می‌کنند و در معاینات اولیه و نوار قلبی که از او تهیه می‌شود، اعلام می‌شود که مشکل خاصی وجود ندارد که به بیمارستان منتقل شود.
 
وی با تشریح مرگ هدی صابر اظهار داشت: چند ساعت بعد، هدی صابر بار دیگر احساس ناراحتی می‌کند، معاینات بیشتری از وی به عمل می‌آید و تشخیص داده می‌شود که باید به مرکز تخصصی خارج از زندان منتقل شود که در بیمارستان مربوطه بروز سکته قلبی تایید می‌شود و فردای آن روز هدی صابر فوت می‌کند.

موضوع قابل توجه در این پرونده مرگ طبیعی (به شهادت خانواده متوفی) هاله سحابی می باشد، آنچه که مشخص است سوء استفاده از حوادثی از این دست در میان زندانیان سیاسی است که البته کم هم نیستند. گفتنی است خانواده رضا هدی صابر به بهانه اینکه در موارد دیگر [اشاره به مرگ ستار بهشتی که البته هنوز نتیجه قطعی آن توسط دادگاه اعلام نشده است] نقض قانون سبب مرگ شهروندان شده است خواستار بررسی دوباره پرونده رضا هدی صابر می باشند!

منبع: ماهستیم

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.