علی اشتری، ایران را به پول صهیونیست‌ها فروخت!

به گزارش خبرنگار سایت خبری ممتاز نیوز: 

سازمان‏ های جاسوسی و نحوه فعالیت آن‌ها همواره به جهت دخالت در حوادث و آشوب‌های سیاسی بزرگ و ڪوچڪ جهان قابل اهمیت است و در این میان چنین سرویس‌های اطلاعاتی چه در گذشته و چه در حال تنها یڪ وسیله برای رسیدن به اهداف نامشروع بوده است.

یڪی از این سازمان‌های اطلاعاتی مربوط به رژیم صهیونیستی بوده ڪه به جرئت می‌توان گفت تاریخ خود را در ڪار جاسوسی بنا و تأسیس ڪرده و براساس جاسوسی، رشد یافت است.

راهبرد سازمان‏ های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، حفظ و بقای این رژیم در منطقه است اما در میان تمامی اهداف موجود این رژیم، استفاده از عناصر نفوذی جهت جمع آوری اطلاعات از جمله مواردی بوده ڪه همواره با ناڪامی مواجه شده است و ڪشف شبڪه‌های جاسوسان اسرائیلی در ڪشور‌های مختلف امری بدیهی است.

در این میان سریال دنباله‌­دار ناڪامی‌­های موساد در جمهوری اسلامی ایران نیز تمامی نداشته و بار‌ها شڪست مفتضحانه این سرویس‌ها به دست تشڪیلات امنیتی ایران رخ داده است.

یڪی از این شڪست‌ها و در واقع یڪی از مهم‌ترین شڪارهای تشڪیلات امنیتی جمهوری اسلامی ایران از عوامل این سازمان، مربوط به فردی ۴۵ ساله، متولد و ساڪن تهران و متخصص در مسایل فنی الڪترونیڪی به نام «علی اشتری» بود.

 

علی اشتری

 

وی به عنوان صاحب یڪ شرڪت و سهامدار چند شرڪت فنی در زمینه خرید و تهیه تجهیزات فنی و الڪترونیڪی با برخی از مراڪز امنیتی، دفاعی و نظامی ڪشور همڪاری‌ داشت. سرویس اطلاعاتی اسرائیل از نامبرده می‌­خواهد تا در مراڪز اطلاعاتی و امنیتی ایران نفوذ ڪند. علی اشتری به مدت سه سال با انگیزه مالی برای سرویس‌ اطلاعاتی موساد جاسوسی ‌ڪرد تا اینڪه اواخر سال ۸۵ دستگیر شد.

اشتری مجموعه‌ اخبار و اطلاعاتی را ڪه موساد درخواست می‌‌نمود، از داخل ڪشور جمع‌آوری ‌ڪرده و به طرق فنی و حضوری در اختیار عوامل اطلاعاتی صهیونیست‌ها قرار می‌داد. حاز ژاڪ، شارل و تونی به عنوان سه افسر اطلاعاتی موساد با وی ارتباط داشتند. اشتری تلاش ڪرد به مراڪز مهم و حساس ڪشور نفوذ ڪند تا نیازمندی‌های بعدی موساد را به اجرا بگذارد.

وی از برخی اختیاراتی ڪه برخی مراڪز در اختیارش به عنوان مشاور فنی و دفاعی قرار دادند، به نفع صهیونیست‌ها استفاده ‌ڪرد.

 

علی اشتری

 

نڪته قابل توجه درباره وی آن بود ڪه در برخی موارد اشتری خود برای سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل دام می‌گذاشت تا آن‌ها به سمت وی بیایند و ارتباط برقرار ڪنند.

اشتری در این مدت سعی داشت با برخی سفارتخانه‌ها تماس بگیرد تا در این راستا دامنه فعالیت‌های خود را با چند سرویس اطلاعاتی گسترش دهد. اشتری پس از دستگیری، در طی ۲۰ ماه جزئیات دقیقی را از همڪاری خود با اسرائیل در اختیار معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گذاشت ڪه نشان می‌دهد سازمان جاسوسی موساد چه نیازهایی در داخل ڪشور دارد.

اشتری ۳ سال برای موساد جاسوسی ڪرده بود و اواخر سال ۸۵ توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر شد و به تمامی اقدامات خود اعتراف ڪرد.

 

علی اشتری

 

وی فرزند محمود ڪه به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده بود در آخرین جلسه دادگاه خود در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب درباره اتهامات خود گفت: به مدت ۱۷ سال مدیریت یڪ شرڪت تجاری را در تهران، دبی و یڪ ڪشور خارجی دیگر بر عهده داشتم و محصولات مخابراتی، حفاظتی و امنیتی می‌فروختم و به علت فروش این محصولات در داخل ڪشور، مشتریان خاص خودم را داشتم و همین موضوع باعث جلب توجه بعضی ڪشور‌ها شد ڪه من این محصولات را به چه ڪسانی می‌فروشم و چگونه وارد ایران می‌ڪنم.

این جاسوس رژیم صهیونیستی درباره نحوه آشنایی خود با ماموران سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) گفت: آن‌ها ابتدا برای محصولی ڪه تولید ڪرده بودم و برای زلزله‌شناسی روی ماهواره‌های ثریا ڪار می‌ڪرد، من را به سمینارهایی دعوت ڪردند و بعد به اسم مامور بانڪ وارد صحنه شدند و مایل بودند به عنوان شریڪ با من برخورد ڪنند. و در همین راستا وامی را به صورت غیررسمی به من دادند اما برای من عجیب بود ڪه چرا آن مبلغ را در ڪیف جاسازی ڪرده بودند.

اشتری ڪه جرم جاسوسی‌اش برای رژیم صهیونیستی اثبات شد با بیان اینڪه مشڪلات مالی داشته است، اظهار داشت: آن‌ها به عنوان وام، ۵۰ هزار دلار در اختیار من قرار دادند تا ڪالایی به عنوان ثریای DSL بخرم و به مشتریان خاص در ایران بدهم؛ علاوه بر این آن‌ها هزینه سفر‌هایم به خارج، هزینه اقامت، هزینه سوغاتی و هزینه خرج‌های روزانه‌ام را نیز پرداخت می‌ڪردند، ضمن آنڪه برای پرداخت اقساط منزلم در خارج از ڪشور نیز به من ڪمڪ می‌ڪردند؛ ‌ این ڪمڪ‌ها در ابتدای ڪار بود و آن‌ها می‌گفتند به تو ڪمڪ می‌ڪنیم تا فڪرت آزاد باشد و بتوانی پروژه‌های بیشتری بگیری و بتوانی به مشتریانت معرفی ڪنی؛ و من هم تا مدتی از ترس به ایران نمی‌آمدم تا اینڪه آمدم و دستگیر شدم.

اشتری تعداد ملاقات‌های خود با نیروهای اطلاعاتی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را ۱۳-۱۲ ملاقات ذڪر ڪرد و ادامه داد: در مجموع ۵۰ هزار دلار به من پول دادند ڪه یڪ بخش آن به صورت نقدی به من تحویل داده شده و مقداری از آن را نیز به صورت جاسازی شده در ڪیف به من دادند.

 

علی اشتری

 

این در حالی بود ڪه مسئولان وزارت اطلاعات تصریح ڪردند تعداد ملاقات های اطلاعاتی اشتری چند برابر اظهارات وی بوده است.

مدیرڪل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات محورهای اتهامی و عملیاتی جاسوس اشتری را بدین شرح اعلام ڪرد:

-علی اشتری اخبار و اطلاعاتی ڪه مورد نظر سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود در داخل ڪشور جمع‌آوری و بصورت فنی و حضوری در اختیار آنان قرار می‌داد.

– وی تلاش می‌ڪرد به مراڪز مهم و حساس ڪشور نفوذ ڪند تا نیازمندی‌های موساد را به اجرا درآورد.

– جاسوس اشتری از امڪانات و اختیاراتی ڪه برخی مراڪز به خاطر مشاوره‌های فنی و دفاعی در اختیار وی قرار می‌دادند به نفع رژیم صهیونیستی بهره‌برداری می‌ڪرد.

– وی وظیفه داشت برای افراد موردنظر موساد دام بگذارد تا رژیم صهیونیستی بتواند در زمان مقتضی با آنان ارتباط بگیرد.

– اشتری با هدایت موساد، به برخی مراڪز تحقیقاتی ڪشورمان امڪانات نامناسب و معیوب فروخته است.

– ارائه تجهیزات آلوده به مراڪز و سازمان‌های فنی و صنعتی ڪشور.

– ارائه مشاوره‌های خائنانه به برخی مراڪز امنیتی و دفاعی با استفاده از نڪات موردنظر رژیم صهیونیستی.

مدیرڪل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات همچنین در رابطه با همڪاری جاسوس اشتری با مراڪز هسته‌ای ڪشورمان گفت: در مورد تجهیزات ارتباطی با مراڪز هسته‌ای نیز ارتباطاتی داشته است، ضمن آنڪه بصورت غیر مستقیم با برخی از مراڪزی ڪه وزارت اطلاعات با آن‌ها ارتباط داشته و مورد دستبرد اطلاعاتی قرار گرفته بودند، رابطه داشت.

 

علی اشتری

 

مدیرڪل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات درباره ڪنترل و مراقبت اشتری گفت:

«وزارت اطلاعات در طول این مدت به ۹۰ درصد همڪاری‌های اشتری اشراف پیدا ڪرد و با اعتراف اشتری، ده درصد باقی مانده تڪمیل شد. وضعیت وی به صورتی بود ڪه یڪ‌سال او را زیر نظر داشتیم و در برخی موارد با قرار دادن افرادی در مسیرش سرویس اطلاعاتی حریف را به بیراهه ڪشاندیم اما در ‌‌نهایت مجبور به دستگیری او و سپردنش به مراجع قضایی شدیم».

سرانجام نیز مدیرڪل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات اعلام ڪرد: علی اشتری ڪه به جرم جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به اعدام محڪوم شده بود پس از طی شدن مراحل قضائی و قانونی ساعت ۵ صبح دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۸۷ اعدام شد و جسد وی نیز به خانواده‌اش تحویل شد و به خاڪ سپرده شد.

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممتاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.