علی اکبر صالحی وارد مونیخ شد

۱۴ام بهمن ،

علی اکبر صالحی

چهل و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ از بعد از ظهر روز قبل (جمعه) باحضور مقام ها و شخصیت های سیاسی و امنیتی کشورهای مختلف جهان در هتل بایریشه هوف شهر مونیخ کار خود را آغاز کرده است.

وزیرامورخارجه ایران صالحی قرار است فردا (یکشنبه) و در سومین روز از برگزاری این کنفرانس بین المللی، در سخنانی دیدگاه های جمهوری اسلامی درخصوص مسائل مهم بین المللی و همچنین برنامه صلح آمیز هسته ای کشور را در میزگردی که با محوریت این موضوع برگزار خواهد شد،تشریح کند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی همچنین قرار است درحاشیه کنفرانس بین المللی مونیخ در دیدارهای دوجانبه با بعضی از سران و مقام های خارجی شرکت کننده در این کنفرانس،درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و منطقه ای گفتگو کند.

ˈگیدو وسترولهˈ وزیر امور خارجه آلمان و ˈاخضر ابراهیمیˈ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، روز قبل در سخنان خود اعلام کردند که با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار خواهند کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ را می توان به لحاظ نقش و کارکرد آن با اجلاس ˈداووسˈ مقایسه کرد با این تفاوت که اجلاس سالانه ˈداووسˈ در سوئیس، کانون بحث و تبادل نظر کارشناسان، مسوولان و دست اندرکاران اقتصاد جهان دربارهٔ موضوعات و تحولات مربوط به این رشته است، درحالی که کنفرانس مونیخ به چالش ها و تهدیدات امنیتی و امور دفاعی در جهان می پردازد.

براساس اعلام مقام های مسوول،در نشست امسال مونیخ بیش از ۴۰۰ میهمان در قالب ۹۰ هیات دیپلماتیک مشتمل بر ۷۰ وزیر امور خارجه و دفاع از حوزه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و نظامی در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت دارند.

از جو بایدن،معاون رئیس جمهوری آمریکا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، کاترین اشتون، هماهنگ کننده ساسیت خارجی اتحادیه اروپایی، وزیران امور خارجه کشور عضو این اتحادیه،آندرس فوک راسموسن،دبیرکل ناتو، اخضر ابراهیی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و امیر قطر به عنوان بعضی از سران و مقام های شرکت کننده در چهل و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ نام برده شده است.

شرکت کنندگان در طول سه روز برگزاری کنفرانس،درباره موضوعات مهمی از جمله بحران سوریه،برنامه هسته ای ایران،درگیری های نظامی در مالی و بعضی از دیگر چالش ها ی بین المللی و مباحثی همچون حملات سایبری، مبارزه با تروریسم، بحران اقتصادی یورو، موضوع انرژی ،برنامه های ناتو و نقش کشورهای درحال ظهور بحث و رایزنی خواهند کرد.


» سیاست
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.