علی جنتی: مقاله «بهار» سبب اختلاف مذهبی بود

بهار در یک سال قبل چند تذکر کتبی گرفته بود

ایران > دولت– ممتازنیوز:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دربارهٔ توقیف روزنامه بهار گفت: روزنامه بهار متاسفانه در طول یک سال قبل چند تذکر کتبی گرفته بود و به آنها توجه نکرده لذا مجموعا رای هیئت نظارت بر توقیف این روزنامه بود تا به دادگاه معرفی شود.

به گزارش فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پس از دیدار با اعضای هیئت ادبا و فرهیختگان کویت در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی دربارهٔ دیدار با این هیئت فرهنگی از کشور کویت اظهار داشت: هیئت حاضر هیئت علمی، فرهنگی کویت است که به دعوت از جمهوری اسلامی ایران به تهران آمده‌اند. این هیئت متشکل از مجموعه اساتید دانشگاه، رؤسای دانشکده ادبیات کویت و جمعی از اعضای انجمن ادیبان کویت است که بسیار فعال می باشند.گروه حاضر بسیاری از فرهیختگان کویتی می باشند که در تهران حضور یافته‌اند و ظرف دو سه روزی که از ایران بازدید می‌کنند به مراکز علمی دانشگاهی، ادبی و بعضی موزه‌های ما و کل مراکزی که معرف فرهنگ و تمدن ایران است خواهند رفت. فکر می‌کنم حضور چنین هیئت‌هایی از دو کشور می‌تواند در تقویت روابط فرهگی ایران با دولت کویت کمک کننده باشد و قطعا برگزاری بعضی از نمایشگاه‌های فرهنگی مشارکت در جشنواره‌هایی که در دو کشور برگزار می گردد مواردی است که می‌تواند حتی در روابط سیاسی دو کشور هم تاثیر مثبت داشته باشد.

وی دربارهٔ توقیف روزنامه بهار و سبب آن بیان کرد: روز چهارشنبه هفته قبل مقاله‌ای در روزنامه بهار درج شده بود که علاوه بر اینکه نوعی تحریف تاریخ اسلام محسوب می‌شود در ایجاد اختلاف مذهبی در کشور نقش داشته است، نه تنها مقاله روز چهارشنبه حتی مقالاتی که بعدا در روز شنبه نوشته شده تا خطای روز قبل را جبران کند در آن هم مواردی قید شده بود که نسبت به برادران اهل سنت ما تعرض‌هایی داشته طبیعتا طبق قانون هر نوع مطلبی که در مطبوعات قید شود و بخواهد مسائل مذهبی و یا اختلافات قومی و نژادی را دامن بزند بر اساس قانون با آن برخورد می‌شود، روزنامه بهار متاسفانه در طول یک سال قبل چند تذکر کتبی گرفته بود و به آنها توجه نکرده لذا مجموعا رای هیئت نظارت بر توقیف این روزنامه بود تا به دادگاه معرفی شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.