علی صانعی پس از استعفا از سرمربیگری تیم ملی فوتسال/ تا یک سال لباس ورزشی تنم نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی فوتسال که از سمت خود استعفا داده دل پری دارد. از کسانی که معتقد است فقط به قصد تیشه زدن به ریشه‌ی فوتسال حرف می‌زنند.

علی صانعی در باره عدم نتیجه گیری تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملتهای آسیا که در امارات برگزار شد، توضیح داد: به هر حال این اتفاقات در فوتسال و تمام ورزشها می‌افتد، دیشب نیز همه فکر می‌کردند که تیم ملی فوتبال نتیجه را مقابل ازبکستان واگذار می‌کند اما در دقیقه ۹۳ همه چیز عوض شد. به هر حال شانس نیز قسمتی از ورزش است و این شانس در امارات با ما یار نبود.

وی ادامه داد: تایلند نیز هرچه مقابل ما شانس آورده بود در بازی با ژاپن هیچ شانسی نداشت و بازی را واگذار کرد. در فوتسال هم باخت هست و نباید با یک باخت همه چیز را فراموش کنیم. خدا را شکر جام جهانی رفته‌ایم و فرصت برای جبران وجود دارد. صانعی در ادامه با بیان اینکه گفته بودم اگر نتیجه نگیرم می‌روم مطرح کرد: در حال حاضر قراردادم با تیم ملی به اتمام رسیده و از آنجایی که تاریخ این قرارداد تا مردادماه بود و تیم ملی نیز تا آن موقع برنامه‌های ندارد به همین دلیل دیگر در تیم ملی نخواهم بود. کمیته فوتسال نیز در فاصله یک ماه و نیم مانده می‌تواند با حوصله گزینه‌های داخلی و خارجی را بررسی کرده و یک مربی خوب را برای هدایت تیم ملی انتخاب کند تا در جام جهانی بتوانیم موفق ظاهر شویم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته فوتسال با توجه به اینکه پیش از این از وی حمایت می‌کرد، با کناره گیری‌اش موافقت می‌کند یا نه؟ خاطر نشان کرد: من کاری به موافقت کردن یا نکردن کمیته فوتسال ندارم امیدوارم آنها هم اجازه بدهند من بروم. چون دیگر صلاح نمی‌دانم که در تیم ملی باشم. وقتی تیم ملی نتیجه نگرفته است پس مقصر اصلی من هستم. اگر هم مربی جدید کمکی از من خواست قطعا اطلاعات لازم را به وی خواهم داد.

صانعی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه چرا اکنون پس از این اتفاق باز هم در خصوص حواشی و اختلافش با ژوراندیرو صحبتی نمی‌کند تاکید کرد: من تاسف می‌خورم که برخی در ایران به دنبال ضربه زدن به تیم ملی هستند. این افراد هستند و از بین هم نخواهند رفت. من دوست دارم تیم ملی مملکتم آرامش داشته باشد. من می‌توانم همه چیز را بگویم و جو را متشنج کنم اما چیزی گیر فوتسال نمی‌آید.

وی ادامه داد: من آنقدر از ۱۰ سال گذشته حرف دارم که اگر بخواهم بگویم یک مثنوی هزار من خواهد شد و مثل بمب صدا می‌کند. اما این بحث‌ها کمکی به فوتسال نمی‌کند. همانطور که گفتم الان تیم ملی جام جهانی را پیش رو دارد و آرامش مهمترین چیز برایش به حساب می‌آید. اتفاقی هم نیفتاده که از آن به عنوان فاجعه یاد می‌کنیم. اگر باخت تلخی بوده این فاجعه نیست. ما به هیچ عنوان با یک باخت از عرش به فرش نمی‌رسیم همانطور که اگر اسپانیا را ببریم نمی‌گویند ایران بهترین تیم دنیاست. من آنقدر حرفهای حاشیه‌ای دارم که اگر آنها را مطرح کنم تا یک هفته صفحه اول روزنامه‌ها را پر می‌کنم.

صانعی در ادامه گفت: ما در خانواده‌ای زندگی می‌کنیم که همه همدیگر را می‌شناسند. اینکه جواب کسی را نمی‌دهم دلیل نمی‌شود که جوابی برای حرفشان ندارم. من نمی‌خواهم تمام مسائل را برای مردم باز کنم به هر حال گذشت زمان همه چیز را نشان می‌دهد و همه می‌فهمند که چه آدم‌هایی با حسن نیت کار کردند و چه کسانی قصد ضربه زدن به بقیه را داشتند.

صانعی همچنین در پاسخ به این پرسش که پس از رفتنش از تیم ملی آیا صلاح می‌داند که ژوراندیرو هم در کادر فنی باقی بماند تصریح کرد: سرمربی بعدی کادرش را انتخاب می‌کند و او تعیین می‌کند ژوراندیرو در کادر بماند یا نه. سر مربی جدید اگر تشخیص دهد که ژوراندیرو مربی قوی است او را نگه خواهد داشت. به هر حال رفتن من ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکلات را حل می‌کند. طرح جدیدی هم که به تیم ملی اضافه می‌شود ۳۰ تا ۴۰ درصد بقیه را فراهم می‌سازد و بقیه مشکلات بحث‌های فنی است که فکر می‌کنم با تمرین بیشتر حل شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط کنونی و در فاصله پنج ماه مانده به آغاز جام جهانی تایلند، مربی داخلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند یا خارجی؟ اظهار کرد: بستگی دارد که چه هدفی داشته باشیم اگر می‌خواهیم در بلند مدت نتیجه بگیریم باید مربی خارجی بیاوریم اما اگر به فکر جام جهانی هستیم من مربی ایرانی را ترجیح می‌دهم.

صانعی در پایان درباره برنامه‌اش برای آینده گفت: آنقدر در این یک سال و نیم اخیر کار سنگین داشتم و حاشیه دیده‌ام و حرف نزدم که نیاز به استراحت خواهم داشت.بنابراین یک سال استراحت خواهم کرد و هیچ جا کار نمی‌کنم. دیگر از ورزش بدم آمده و ترجیح می‌دهم یک سال لباس ورزشی تنم نکنم.

این تصمیم را به این دلیل گرفتم که بعضی اتفاقات را به اسم پهلوانی دیده‌ام و بعضی آدم‌هایی که پشت همین الفاظ پنهان شده‌اند و ضربه به ریشه ورزش می‌زنند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.