علی لاریجانی:نباید به رژیم صهیونیستی مهلت بدهیم که خودش را جمع و جور کند

۰۸م آذر ،

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در جمع اعضای مجلس اعلای عراق سخن می‌گفت، از ابراز محبت اعضای مجلس اعلای عراق به مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه مجلس اعلای عراق رکن مهم تاریخ معاصر عراق است، تصریح کرد: برداشت ما این است به سبب تحولاتی که در منطقه بروز کرده و یا بروز می‌کند ثبات عراق یک ضرورت است که باید به آن توجه داشته باشیم.

لاریجانی با اشاره به تحولات اخیری که در منطقه صورت گرفته است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در مجموع تحولات اخیر منطقه را مثبت ارزیابی می‌کند؛ ارزیابی مثبت به معنای نبود نقاط ضعف نیست بلکه بحث این است که نقاط مثبت بیشتر از نقاط منفی است.

وی با بیان اینکه در تحولات اخیر گام‌های رو به جلویی برای تحقق دمکراسی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: نیروهای پیش‌رو و مجاهد در منطقه از ظرفیت قوی برخوردار می باشند که ما این ظرفیت را ظرفیت استراتژیک در منطقه می‌دانیم که در لبنان، فلسطین و عراق نیز تجلی یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز قدرت در کاخ‌های شیشه‌ای نهفته نشده است بلکه قدرت در عناصر مجاهد و پیش‌روی مقاومت است که نمونه آن پیروزی اخیر مردم غزه و پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه بود؛ این گروه‌ها، گروه‌های بزرگی نیستند اما ظرفیت بسیاری دارند.

لاریجانی با اشاره به حمله آمریکا به عراق تصریح کرد: وقتی آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند تنها چند کشور بودند که مخالف تجاوز آمریکایی‌ها بودند اما روحیه مجاهدت مردم عراق شرایط را به گونه‌ای تغییر داد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته است، گفت: نباید به رژیم صهیونیستی مهلت بدهیم که خودش را جمع و جور کند چراکه این رژیم اکنون در انزوا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی اقدام کثیفی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال اتحاد استراتژیک بین مسلمانان است و اینکه دشمنان می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف‌افکنی کنند کار کثیفی است چراکه این کار هیچ نفعی برای عالم اسلام ندارد و تنها به سود صهیونیست‌ها است.

لاریجانی با اشاره به تحولات سوریه گفت: سوریه شرایط متفاوتی دارد چراکه ما باید توجه داشته باشیم که سوریه ظرفیت مهمی در مقاومت بوده است و البته دموکراسی نیز ارزش خودش را دارد که ما به دنبال راهکار سیاسی هستیم تا این دو ارزش را با هم داشته باشد.

وی افزود: بعضی کشورها که دربارهٔ سوریه فرمایشات بسیاری دارند و می‌گویند باید دموکراسی در سوریه حاکم شود خودشان بویی از دموکراسی نبرده‌اند.

لاریجانی با تأکید براینکه ایران به دنبال حل موضوع سوریه از طریق سیاسی است، گفت: ما در موضوع سوریه قائل به اصلاحات هستیم اما به هیچ‌عنوان نباید مؤلفه مقاومت در منطقه تضعیف شود چراکه به حمایت از مقاومت افتخار می‌کنیم؛ بعضی کشورها که دربارهٔ سوریه حرف‌های بسیاری می‌زنند حتی یک فشنگ هم به فلسطینی‌ها ندادند و می‌خواهند با بعضی مقاصد مقاومت را تضعیف کنند؛ من نمی‌گویم همه این کشورها اینطور می باشند اما بعضی از این کشورها از این جنس بوده و به دنبال دلالی برای دیگران می باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در موضوع سوریه پیشنهادهای مختلفی را بررسی کرده است، گفت: مصری‌ها پیشنهاد کردند ایران، سوریه، مصر و سعودی‌ها برای حل مسئله سوریه تلاش کنند ما آن را قبول کردیم گرچه همه قبول نکردند اما ما همراه با ترکیه و مصر موضوع را آغاز کردیم و هم‌اکنون نیز ادامه دارد و هم‌اکنون نیز روند آن در حال پیگیری است.

لاریجانی با بیان اینکه ایران به حمایت از مقاومت افتخار می‌کند و در دوستی‌های خود صادق است، تصریح کرد: در موضوع سوریه ما تلاش می‌کنیم اصلاحات را همراه با مقاومت به پیش ببریم؛ بعضی بدشان نمی‌آید در سوریه هرج و مرج شود شاید آنها تصور می‌کنند با هرج و مرج در سوریه می‌توانند به اهداف‌شان برسند که بعید می‌دانم اینطور شود.

وی در پایان گفت: اینکه بعضی‌ها به دنبال هرج و مرج در سوریه می باشند باید بدانند نتیجه کارشان جز پرورش موجودات تروریست در منطقه چیزی دیگر نخواهد بود و همین تروریست‌ها گریبان خودشان را نیز خواهند گرفت.

۱۷۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.