علی لاریجانی: سبک زندگی را باید از علامه طباطبایی بیاموزیم

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش خبرآنلاین رییس مجلس شورای اسلامی، امروز ۲۵ آبان ماه در آیین افتتاح دارالقرآن علامه آیت الله طباطبایی در قم که با حضور آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی برگزار شد، با اشاره iبه علاقه علامه طباطبایی iبه بحث های قرآنی، تصریح کرد: این بیت نورانی کانون و اوج تأملات مرحوم علامه طباطبایی را تشکیل می دهد.

وی با تاکید بر ویژگی های زندگی علمی و عملی علامه طباطبایی، خاطرنشان کرد: کانون اصلی توجه ایشان در زندگی پرفراز و نشیبی که داشتند، تفسیر المیزان بود که نگارش آن ۲۰ سال طول کشید.

لاریجانی ادامه داد: تقرب ایشان در تفسیر المیزان، تقرب عقلانی است که متناسب با تأملات قرآنی است، نه تقرب فلسفی.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز اگر بخواهیم دریافت درستی از سنت فکری علامه طباطبایی داشته باشیم، باید متن رفتار فردی و اجتماعی ما رجوع iبه قرآن باشد، یعنی جدای از حفظ و تلاوت قرآن، متن برنامه زندگی خود را برپایه قرآن قرار دهیم.

وی با اشاره iبه این که علامه طباطبایی یک پژوهنده واقعا حقیقت جو بود و در این راه زحمت بسیاری را متحمل شدند، گفت: ایشان در زندگی نامه خودنوشتی دارند و می‌نویسند”تمام غربت ها و زحمت ها را iبه خود بار کردم تا iبه دانش و حقیقت دسترسی پیدا کنم و از مقدار اندکی از خوراک و خواب iبهره جستم تا از علم و دانش iبهره گرفتم”.

لاریجانی افزود: اگر کسی در کسب دانش جدیت نداشته باشد از طریق خواندن کتاب ها فیلسوف و عالم نمی شود؛ انسان باید خودش تلاش کند و مسائل را حل کند.رییس مجلس شورای اسلامی همچنین رفتار اخلاقی علامه طباطبایی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: رفتار ایشان متواضعانه و اخلاقی بود، ایشان همیشه مراقب بودند و iبه این کار سفارش می کردند، بعضی می گویند هیچ گاه از ایشان سخن ناشاسیتی درباره کسی نشنیدیم.

وی ادامه داد: ما اگر در جمهوری اسلامی iبه دنبال سبک زندگی اسلامی هستیم، نقطه کانونی این سبک در اخلاق اجتماعی و فردی است؛ ما امروز بیش از هر وقت دیگری iبه الگوگیری از اخلاق علامه طباطبایی نیازمندیم. لاریجانی با اشاره iبه این که بداخلاقی ها هیچ نسبتی با سنت اخلاق اسلامی ندارد، گفت: نظام اخلاق اسلامی را باید iبه درستی شناخت و در جامعه پیاده کرد.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.