علی مصفا عضو هیات داوران جشنواره هندی شد

سینما پرس-گروه سینما/ علی مصفا؛ بازیگر، نویسنده و کارگردان ایران به عنوان یکی از اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی دوازدهمین دوره جشنواره فیلم اوسین سینه‌فن انتخاب و معرفی شد.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده دوازدهمین دوره جشنواره فیلم سینه‌فن روز گذشته در حالی فهرست اسامی اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی این جشنواره هندی را منتشر کردند که نام علی مصفا؛ بازیگر، کارگردان و نویسنده ایرانی نیز در بین آن ها به چشم می خورد.

علی مصفا چندی پیش توانست برای ساخت فیلم سینمایی «پله آخر» جایزه منتقدان بین‌المللی فیلم (فیپرشی) چهل و هفتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری را به خود اختصاص دهد.همچنین لیلا حاتمی نیز برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «پله آخر» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن چهل و هفتمین دوره این جشنواره بین المللی شده بود.

فیلم سینمایی «پله آخر» داستان دکتری میانسال به نام امین را روایت می کند که بعد از سالها به ایران بازگشته و به همراه مادرش تنها زندگی می کند، با شنیدن خبر مرگ یکی از دوستان کودکی به خانه او می رود و درگیر ماجرای مرگ او می شود .لیلا حاتمی، علی‍‌‌رضا آقاخانی و علی مصفا در «پله آخر» ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی بعد از «سیمای زنی در دور دست» دومین فیلم سینمایی بلند مصفا در مقام کارگردان به حساب می آید.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسای هالیوود ریپورتر، مظفر علی؛ کارگردان هندی، مجدی احمد علی؛ فیلمساز مصری و جیمز وی هارت؛ نویسنده و تهیه کننده آمریکایی نیز دیگر چهره های سینمایی هستند که در کنار علی مصفا اعضای هیات داوران دوازدهمین دوره جشنواره فیلم سینه‌فن را تشکیل می دهند.

مسئولان برگزارکننده دوازدهمین دوره این جشنواره هندی پیش از این اعلام کرده بودند که مارکو مولر؛ مدیر هنری جشنواره فیلم رم نیز یکی دیگر از اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم سینه‌فن است.

همچنین بنابر اظهارات پیشین مسئولان برگزارکننده دوازدهمین دوره این جشنواره هندی، مارکو مولر علاوه بر فعالیت در هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم اوسین سینه‌فَن، در مراسم افتتاحیه این جشنواره بین المللی نیز به یاد مانی کائول سخنرانی می کند.مانی کائول که در سال گذشته از دنیا رفت، فیلمساز صاحب نام هندی بود که از سال ۲۰۰۶ میلادی ریاست جشنواره فیلم اوسین سینه‌فَن را برعهده داشت.

۱۷۵ اثر از ۳۸ کشور دنیا در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم سینه‌فن شرکت کرده اند که ۱۵ اثر از میان آن ها برای نخستین بار است که در سطح بین المللی نمایش داده می شوند.دوازدهمین دوره جشنواره فیلم اوسین سینه‌فن پس از ۲ سال وقفه در روز ۲۷ ژوئه (۶ مرداد) در شهر دهلی نو با نمایش انیمیشن ژاپنی «آسورا» (Asura) آغاز می شود و در تاریخ ۵ آوت (۱۵ مرداد) تابستان سال جاری با اکران فیلم هندی «چیترانگادا» (Chitrangada) به کارگردانی ریتوپارنو گاش به پایان می رسد.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۲۹۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.