علی کاردر عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی: قراردادهای تازه، دستیابی به منابع نفتی را تضمین می کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی اظهار داشت: به سبب برداشت صیانتی از میدان، میزان برداشت نفت در طول مدت عمر میدان و در نتیجه، سهم دولت و شرکت ملی نفت ایران از منابع نفتی کشور افزایش می یابد.

خبراقتصادی: عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی اظهار داشت: به سبب برداشت صیانتی از میدان، میزان برداشت نفت در طول مدت عمر میدان و در نتیجه، سهم دولت و شرکت ملی نفت ایران از منابع نفتی کشور افزایش می یابد.

علی کاردر در گفت و گو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: برداشت صیانتی از میدان به منظور تداوم برداشت در طول مدت عمر میدان ضرورت دارد و به همین سبب، عایدات بیشتری از ذخایر نفت نصیب کشور می گردد.

وی با اشاره به مشکلات قراردادهای کنونی بیع متقابل گفت: به سبب حضور کوتاه مدت پیمانکار در میدان، انتقال تکنولوژی در مدت زمان کوتاه به خوبی میسر نمی شود در حالیکه با افزایش مدت حضور پیمانکار در قراردادهای تازه صنعت نفت، فرصت مناسبی برای انتقال تکنولوژی ها و فناوری ها به کشور فراهم می گردد.

کاردر گفت: همچنین تلاش برای جبران سرمایه گذاری های خارجی در کوتاه مدت، ایجاب می کند برداشت بیشتری از مخزن صورت گیرد درحالیکه در قراردادهای تازه، این معضل نیز با افزایش مدت زمان قرارداد رفع می گردد و اهداف صیانت از میدان نیز بیشتر محقق می گردد. 

به گفته وی، در قراردادهای تازه صنعت نفت، امکان بهره برداری از روش های EOR و  IOR یه منظور افزایش ضریب بازیافت از مخازن و جلوگیری از افت تولید بیش از گیش فراهم می گردد.

کاردر با بیان اینکه تامین انرژی از مباحث حائز اهمیت در دنیای امروز است، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش اساسی ایران در تامین انرژی جهان و بهره مندی کشورمان از ذخایر هیدروکربوری فراوان، بهبود قراردادهای صنعت نفت، بستر مناسبی را برای فعالیت پیمانکاران خارجی توانمند در این صنعت ایجاد می کند.

گفتنی است هم اندیشی نظام تازه قراردادهای صنعت نفت از صبح دیروز (سوم اسفندماه) در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرده است و عصر امروز پایان می یابد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.