عمار حکیم: اهانت به پیامبر اسلام را نمی‌توان آزادی بیان قلمداد کرد

عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با محکوم کردن انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام، گفت: به هیچ وجه نمی‌توان اهانت به شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام را بیان دیدگاه یا آزادی بیان قلمداد کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف العراقیون در مراسم بزرگداشت میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام که در دیوان وقف اهل سنت با حضور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق برگزار شد، شدیدا انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام را محکوم و اظهار کرد: به هیچ وجه نمی‌توان اهانت به شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام را بیان دیدگاه یا آزادی بیان قلمداد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اهانت به مهم‌ترین شخصیت ارزشی در جهان اسلام منجر به جریحه‌دار شدن احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان شد.

رهبر جریان حکمت ملی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: پارلمان توانست بخش اعظم قانون انتخابات را با تصویب حوزه‌های انتخابیه و پیروز قلمداد کردن نامزدی که بالاترین آرا را به دست بیاورد، تعیین‌تکلیف کند.

حکیم همچنین از پارلمان خواست تا قانون انتخابات را تکمیل و به بند باقی مانده درخصوص حوزه‌های انتخابیه استان کرکوک رای دهد، چرا که موفقیت در این استان نشانه مثبتی از موفقیت قانون انتخابات در سراسر عراق است.

رهبر ائتلاف العراقیون ادامه داد: انتخابات پیش از موعد همانطوری که مرجعیت عالی عراق بیان کردند هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای تحقق اصلاحاتی است که تظاهرات اکتبر برای آن به وجود آمد و اکثریت ملت عراق از آن حمایت کردند و مرجعیت عالی نیز بر آن صحه گذاشت.

حکیم در خصوص امنیت انتخابات تاکید کرد که باید راه را بر اموال سیاسی که در این راه خرج می‌شود و همچنین تخریب شخصیت، اهانت، افترا و خیانت بست.

وی در پایان بر امنیت انتخابات و همچنین به انحصار سلاح در دست دولت تاکید کرد و گفت: دور کردن سلاح از فرآیند انتخابات و آگاهی شهروندان در رای دادن به شایسته‌ترین و تواناترین شخص در انتخابات تاثیرگذار است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.