عمان به دنبال وام ۴ میلیارد دلاری برای ساخت پالایشگاه

۱۱اردیبهشت،

شرکت نفت دولتی عمان در حال رایزنی با بانک‌های این کشور برای دریافت یک وام چهار میلیارد دلاری برای ساخت یک پالایشگاه نفت در شهر ساحلی دوگم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این طرح یکی از بخش‌های اصلی تلاش‌های دولت عمان برای احداث پایگاه صنعتی این کشور است.

روزانه گالف دیلی گزارش داد: عمان طرحی را برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی عظیم و یک پالایشگاه شش میلیارد دلاری در شهر دوگم در سال قبل ارائه کرد.

یکی از بانک‌های عمان در حاشیه یک سمینار سرمایه‌گذاری اعلام کرد: شرکت نفت عمان برای کسب یک وام چهار میلیارد دلاری به منظور پالایشگاه دوگم به بانک‌های این کشور مراجعه کرده است.

شرکت نفت عمان در حال توسعه‌ یک پروژه پالایشگاهی ۲۳۰ هزار بشکه‌ای با همراهی شرکت سرمایه‌گذاری نفتی بین‌المللی در امارات است.

این شرکت در هفته قبل اعلام کرد: یک انبار نفت ۲۰۰ میلیون بشکه‌ای را با هزینه یک میلیارد دلار در دوگم خواهد ساخت.

بندر دوگم به عنوان مرکز صنعتی آینده عمان انتخاب شده و سرمایه‌گذاری‌ها در ۱۰ سال آینده در این شهر به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد.

درویش البلوشی وزیر دارایی عمان با بیان اینکه پروژه‌هایی به ارزش ۱۸ میلیارد دلار در دوگم برنامه ریزی یا احداث شده اند، گفت: ما یک سرمایه‌گذاری خارجی پنج میلیارد دلاری را برای پنج سال آینده در بندر دوگم هدف‌گذاری کرده‌ایم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.