عمان در سطح رئیس مجلس در اجلاس عدم تعهد تهران شرکت می کند

حسین نوش آبادی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هیأت شرکت کننده در اجلاس سران عدم تعهد از سوی عمان در حدود ۲۷ نفر خواهند بود، گفت: هیأت عمان در سطح رئیس مجلس، نماینده وِیژه سلطان قابوس و وزیر امور خارجه عمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۲۰ نفر از مدیران کل در حوزه های بین المللی ، سیاسی و موضوعات مربوط به اجلاس های بین المللی و کمیته های ذیربط در اجلاس حضور خواهند یافت، اظهار داشت: یک تیم ویژه خبری از شبکه های مختلف تلویزیونی نیز حضور خواهند داشت و همچنین مجموعه ای از مدیران تشریفات دفتر سلطان، مجلس و وزارت خارجه نیز حاضر خواهند بود.

نوش آبادی تأکید کرد: وزیر امو خارجه عمان برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه ۷ شهریور ماه به تهران سفر می کند و تیم نماینده سلطان قابوس و رئیس مجلس نیز برای شرکت در اجلاس سران وارد تهران خواهند شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط با بیان اینکه اجلاس عدم تعهد نقطه عطفی برای مسائل منطقه ای است، تصریح کرد: اجلاس عدم تعهد برای جمهوری اسلامی ایران نیز فرصت مناسبی برای تبیین دیدگاه ها و ارائه نقطه نظرات در مسائل بین المللی است.

وی با اشاره به تقویت جنبش غیرمتعهدها ادامه داد: به نظر می رسد جنبش غیر متعهد ها در سال های اخیر از هدف های بنیانگذاران فاصله گرفته و نیازمند است که از سوی سران توجه بیشتری نسبت به این جنبش در جهت آزاداندیشی و حفظ منافع کشورهای غیر متعهد در جهت ساختارشکنی در مقابل اروپای شرق و غرب که از اهداف اولیه جنبش بوده است، صورت گیرد.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: امیدواریم  شانزدهمین دوره اجلاس عدم تعهد که ریاست آن به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است، نقطه حرکت برای رویش و تولد دوباره جنبش باشد .

وی تصریح کرد: عمان نیز در گروه کشورهایی است که همیشه در جنبش عدم تعهد فعال بوده است و در گروه کشورهای موثر و حساس خاورمیانه است که می تواند در تقویت جنبش عدم تعهد بسیار تأثیرگذار باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.