عمان علاقمند به افزایش همکاری‌های دو جانبه با ایران است

فروردین ۱۴۰۳

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و عمان از دیرباز ارتباط و تعامل نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند، گفت: عمان علاقمند به افزایش همکاری‌های دو جانبه با ایران است.

به گزارش حوزه پارلمان ممتاز نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر ۳ روزه خود به کشور عمان در جمع خبرنگاران گفت: کشور عمان یکی از کشورهای نسبتا فعال در عرصه سیاسی بوده و بدلیل همسایگی با ایران ما از دیرباز با این کشور ارتباط و تعامل نزدیکی داشته و همیشه از رایزنی سیاسی با مقامات عمان بهره برده‌ایم.

وی ادامه داد: در این سفر دیداری با مقامات پارلمان این کشور و مجلس سنا داشته و در خصوص تعامل و همکاری‌های دو جانبه ایران و عمان جلساتی برگزار شد. البته در زمینه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی بستر مناسب و فعال فراهم بوده و ما امیدواریم در آینده گروه دوستی دو کشور فعال شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: مجمع بین المللی مجالس اسلامی در آینده‌ای نزدیک در ایران برگزار می‌شود که در این زمینه هم با مقامات کشور عمان بحث و گفت‌وگو شد.

لاریجانی با بیان اینکه در زمینه همکاری‌های اقتصادی دو کشور نگاه عمان بسیار مثبت بود، اظهار داشت: پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شد، زیرا بعضی از فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری در عمان برای ایران قابل توجه و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در دیدار با سلطان قابوس پادشاه عمان و وزیر خارجه این کشور در زمینه فعالیت‌های دو جانبه بخصوص در حوزه اقتصاد بحث‌هایی داشتیم که یکی از مواردی که برای سرمایه‌گذاران ایرانی می‌تواند بسیار مثبت باشد و از آن بهره‌مند شوند فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری در کشور عمان بوده که شاید برای ما شناخته شده نیست.

به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقامات دولت عمان بسیار علاقمند می باشند که در زمینه کشاورزی، پتروشیمی و پرورش میگو با ایران همکاری و در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند که در اینجا لازم است اتاق بازرگانی دو کشور تعامل و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشد، البته تجار کشور عمان به افزایش همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران علاقمند بودند که امیدواریم در آینده نزدیک پیگیری‌ها در این زمینه نهایی شده و همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.