عمرتان را ۱۰ سال افزایش دهید

پژوهش هایی که در مورد زندگی افراد با طول عمر زیاد صورت گرفته است، نشان می دهد که نوع تغذیه و ورزش در این میان اهمیت بسزایی دارد. در زیر ۹ مورد را یادآوری می کنیم که با رعایت آنها ممکن است طول عمرتان بیشتر شود.

۱) احساس خوشبختی کنید

از زندگی خود لذت ببرید و احساس خوشبختی کنید. نکند روزی را بی خنده سر کنید. یادتان باشد حالت روانی شما بر سلامت جسمانی تان اثر می گذارد.

۲) ورزش کنید

اگر مایلید قلب و عروق بدنتان سالم باشد، هیچ چیز سودمندتر از ورزش نیست. اگر تمرینات بدنی نداشته باشید، به اضافه وزن، پرفشاری خون، کلسترول زیاد، مرض قند و … دچار می شوید. در حالی که ورزش موجب تحریک گردش خون وتندرستی می شود. بدون یک جریان خون مطلوب، چربی های بد بدن در عروق خونی رسوب میکنند و این اختلال باعث می شود که فرد بیش از ۷۰ سال عمر نکند!

۳) خوب تغذیه کنید

دارا بودن عادات صحیح غذایی به خصوص از سنین پایین به جوان ماندن و سالم بودن ما یاری می رساند. باید به کودکان بیاموزیم جهت بهره مندی از یک برنامه غذایی سالم، سه نکته را به خاطر بسپارند. نیمی از مواد غذایی مصرف روزانه باید حاوی قند باشد تا نیروی مورد نیازمان را تامین کند. روزی ۸۰ ۶۰ گرم پروتئین مصرف کنید. چنین موادی برای حیات موجودات زنده ضرورت دارند. اسیدهای چرب اشباع نشده (ماهی، روغن زیتون و کره های نباتی) را در سبد غذایی خویش جای دهید.

۴) از شهر درآیید

ترافیک جاده ای و کارخانه ها، مولد گازهای سمی هستند که میزانشان در شهرها نسبتا بیش از حوالی آنهاست. ساکنان شهرها عمر کوتاهتری دارند و احتمال مرگ و میرشان بر اثر ناراحتی های قلبی – عروقی و ریوی بیشتر است.

۵) اطلاعات کسب کنید

نداشتن دانش در مورد فواید یک تغذیه صحیح ممکن است عمر شما را بر باد دهد. خجالت نکشید و از هر کسی که در دسترستان است پزشک یا داروساز – در مورد مسائل مربوط به تندرستی خود اطلاعات به دست آورید.

۶) پرهیز غذایی داشته باشید

پرخوری نکنید. افراد کم غذا بیشتر عمر می کنند. رژیم غذایی کم کالری، روند پیری را کند می سازد. بررسی ها در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد موش هایی که کمتر می خورند، سالمترند و میزان ابتلایشان به سرطان کمتر است. در ضمن عمرشان ۴۲ درصد بیشتر از موش های پرخور است.

۷) سیگار نکشید

دود سیگار حاوی ۴۰ نوع ترکیب سرطانزاست و هر فرد سیگاری امکان دارد بر اثر استعمال دخانیات به اقسام امراض از جمله سرطان ریه، انسداد ریوی، ناراحتی های قلبی – عروقی، عفونت های ادراری، کروهن (نوعی بیماری التهابی دستگاه گوارش)، آلزایمر و روماتیسم مفصلی مبتلا گردد. در میان زنان، سیگار عامل سقط جنین و ناراحتی های دوران نوزادی شمرده می شود.

۸) به پزشک مراجعه کنید

برای خوب و بجا پیر شدن بهتر است به نیازهای بدنتان توجه کرده و به محض ضرورت، به پزشک مراجعه کنید. اگر دیابت درمان نشود، عمرتان را ۱۰ سال کوتاه می کنید. بکوشیددست کم یک بار در سال به یک پزشک عمومی و یک متخصص تغذیه رجوع کرده و به توصیه هایشان عمل کنید.

۹) کمتر دارو مصرف کنید

با توجه به توصیه متخصصان تا سر حد امکان از مصرف داروهای غیرضروری به خصوص آرامبخش ها خودداری کنید. داروها به ویژه مسکن ها ممکن است باعث ناراحتی های کلیوی، هپاتیک و خونریز های روده ای شوند. همه داروها عوارض جانبی دارند. در صورتی که آرامبخش ها به طور مداوم مصرف شوند، آثار خود را به تدریج از دست می دهند.
        
    
    
مجله موفقیت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.