عمرو موسی: دولت وحدت ملی تشکیل نشود، مصر فرو می‌پاشد

۱۴ام بهمن ،

3-277.jpg

دبیرکل سابق اتحادیه عرب و یکی از رهبران جبهه نجات ملی مصر اخطار داد، اگر دولت وحدت ملی تشکیل نشود، کشور دچار فروپاشی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی بی.بی.سی عربی، گفت اگر نهاد ریاست‌جمهوری تشکیل دولت وحدت ملی را که همه گروه‌های سیاسی در آن مشارکت داشته باشند، نپذیرد، کشور غرق خواهد شد.

وی همه اتهام‌ها را دربارهٔ این که جبهه نجات مردم را به انجام اقدامات خشونت‌آمیز در تظاهرات تحریک می‌کند، تکذیب کرد.

کاندیدای سابق انتخابات ریاست‌جمهوری مصر گفت: اگر ریاست‌جمهوری نپذیرد که رهبر مشترکی از میان همه مصری‌ها و همه گروه‌های سیاسی وجود داشته باشد، مصر غرق می گردد، زیرا دولت قادر به مدیریت اوضاع نیست.

عمرو موسی که یکی از رهبران جبهه نجات ملی مصر است، افزود: مسئول اتخاذ تصمیمات رییس‌جمهور است نه مخالفان. مردم باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که وقتی ما مخالفیم به این معنا است که پیشنهاد ارائه می‌دهیم و تظاهرات و صحبت می‌کنیم اما اتخاذ تصمیمات در دست رییس‌جمهور است.

وی ادامه داد: نهاد ریاست‌جمهوری نتوانست تحولاتی را که در عرصه سیاسی رخ می‌دهد، همراهی کند.

عمرو موسی دربارهٔ سبب مخالفت جبهه نجات ملی با شرکت در مذاکرات ملی به دعوت محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر، اظهار کرد: پایبند نبودن مجلس کنونی -که مأموریت قانون‌گذاری را تا زمان انتخاب مجلس نمایندگان بر عهده دارد- به نتایج مذاکرات قبلی، زمینه را فراهم می‌کند تا گفت‌وگو به نفع حزب مشخصی باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.