عمر دقیق بتن ایرانی مشخص نیست

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز، محمود فاطمی عقدا در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بتن های تولیدی کشور تا حد بسیار بسیاری عمر مفید دارند گفت: دوام و مقاومت بتن در ایران بسیار بالا و تابع شرایط جوی در کشور است.

وی با بیان اینکه دوام بتن تابع شرایط محیطی است بنابراین نمی توان میزان عمر دقیق بتن را تشخیص داد.

فاطمی عقدا در ادامه تصریح کرد: عمر سازه های از جمله سد، تونل و و سازه های بتنی بزرگ در سطح کلان عمر طولانی ۲۰۰ تا یک هزار ساله وبا بهره برداری طولانی ساخته می گردد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه اظهار داشت: در صورت نگه داری خوب در برابر شرایط محیطی و ساخت مناسب میزان بهره برداری و پایداری بتن بسیار بالا است.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن سرانه تولید سیمان در کشور را به ازای هر نفر یک تن عنوان کرد و افزود: عمر مفید بتن بسته به نوع تولید است بنابراین برای تولید بتن دانه‌بندی‌ها بسیار مهم است اگر بتن را بر مبنای پیشرفته‌ ترین اختلاط‌ ها به کار بگیریم عمر مفید بتن در ساختمان‌ها باید ۱۰۰ سال باشد.

فاطمی عقدا تصریح کرد: سرانه مصرف سیمان در سال ۵۷ حدود ۲۲۰ کیلوگرم بوده اما امروز این عدد به ۶۰۰ کیلوگرم رسیده است که نشان می دهد سرانه تولید بتن در ایران حداقل ۳ برابر بیشتر از متوسط جهانی است که بالا بودن آن به استفاده ناصحیح و دور ریز بسیار آن باز می‌گردد.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با بیان اینکه بتن علیرغم ویژگی‌های خوبی که برای استحکام ساخت سازه ها دارد اما از لحاظ زیست محیطی دچار ضعف‌هایی است، بیان کرد: به ازاء هر تن سیمان یک تن CO۲ تولید می‌شود که از عوامل ناسازگار با محیط زیست به شمار می رود.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.