عمر مفید آسفالت در ایران یک‌پنجم میانگین جهانی است

نوشته شده در تاریخ ۲۹/آذر/ – ۱۰:۰۶ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

یک کارشناس پروژه‌های عمرانی:

ممتاز نیوز : یک کارشناس پروژه‌های عمرانی با بیان این که عمر مفید آسفالت در ایران یک‌ پنجم میانگین جهانی است، گفت: بر اساس استاندارهای بین‌المللی، آسفالت حداقل ۴۰ سال عمر مفید دارد.

امیرعباس بصیری با بیان اینکه بهتر است سازمان استاندارد علت پایین بودن عمر مفید آسفالت در ایران را پیگیری کند، افزود: متاسفانه این موضوع از نظر سازمان استاندارد مفغول مانده‌است.

کارشناس شرکت دانش‌بنیان طراحی مهندسی سنتام تصریح کرد: ما با توجه به پایین بودن عمر آسفالت در کشور باید هزینه بیشتری نیز برای زیرساخت‌ها بپردازیم، در حالی که بر اساس تحقیقات صورت گرفته این وضع به علت مشکلات موجود در آزمایشگاه‌های قیر یا شرکت‌های تولیدی شن و آسفالت‌های پلیمری است.

وی تاکید کرد: متاسفانه هیچ یک از این شرکت‌ها تجهیزات لازم برای انجام تست‌های کنترل کیفی در مواد اولیه را ندارند و به همین علت نیز هیچ‌گونه تست عملکردی دما در شرایط خاص و آزمایش‌های دوام را انجام نمی‌دهند.

بصیری ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده قیر باید محصول فرآوری شده از نفت را در دمای هوای بالا و همچنین پایین صفر سنجیده و خصوصیات آن را به دست آورند و پس از آن آسفالتی متناسب را ۴ فصل بسازند.

وی اضافه کرد: ما در کشور هزاران محصول تولید شده بی‌کیفیت داریم که حساسیتی نیز درباره آنها وجود ندارد، اما به علت اینکه بر روی آسفالت راه می‌رویم، این موضوع را بیشتر لمس می‌کنیم.

بصیری اظهارکرد: به علت اینکه تولیدکنندگان داخلی در عمده محصولات صنایع غذایی، خودرو، هایتک و… به صورت  بومی عمل می‌کنند، بنابراین این محصولات از کیفیت لازم برخوردار نیستند و در نهایت نیز با جاگذاری در سازه‌ها، آنها را هم با مشکل مواجه می‌کنند.

انتهای‌پیام/

خبرگزاری آنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.