عمر کابینت ها را چگونه افزایش دهیم؟

۱۵اردیبهشت،

کابینت‌ها هم مانند تمامی‌ وسایل منزل به مراقبت احتیاج دارند. فرقی هم نمی‌کند که از جنس چوب باشند یا فلز.اگر می‌خواهید دوام کابینت‌های‌تان بیشتر باشد، به این نکات توجه کنید.

روزنامه هفت صبح:کابینت‌ها هم مانند تمامی‌ وسایل منزل به مراقبت احتیاج دارند. فرقی هم نمی‌کند که از جنس چوب باشند یا فلز. شما باید به طور دائم آنها را تمیز و مرتب کنید تا بتوانید زیبایی آنها را حفظ کنید و به عمر آنها بیفزایید. اگر می‌خواهید دوام کابینت‌های‌تان بیشتر باشد، به این نکات توجه کنید:

  •   کابینت‌ها را به طور منظم تمیز کنید. به سبب تراکم ظروف و مواد غذایی، کابینت‌ها محل مناسبی برای تجمع و ورود مورچه، سوسک و انواع جانوران موذی است.

 

  •   اگر نوارهای لبه کابینت‌های چوبی‌تان یا قسمتی از روکش آنها کنده شده آنها را در اولین فرصت تعمیر کنید. به خصوص اگر این آسیب مربوط به کابینت زیر‌ظرفشویی باشد. این قسمت‌های آسیب‌دیده، آب را به بخش‌های داخلی چوب کابینت هدایت می‌کند و به آن آسیب می‌رساند.
به عمر کابینت‌ها بیفزاییم
  •  پیشخوان آشپزخانه به طور معمول محلی برای قرار گرفتن وسایل سنگینی مانند مایکروویو و غذاساز است. اگر وسایل این چنینی وزن بسیاری دارند، هر از چندگاهی آنها را جابه‌جا کنید و آنها را برای طولانی‌مدت روی پیشخوان کابینت‌ها قرار ندهید.

 

  •  قاشق‌ها، چنگال‌ها و در مجموع تمامی‌ ظرف‌ها را بعد از اینکه به طور کامل خشک شدند داخل کابینت‌ها قرار بدهید. ظروف خیس به دیواره داخلی کابینت‌ها آسیب می‌رساند.

 

  •  در طبقه‌های کابینت بیش از اندازه ظرف نچینید. بسیاری از کابینت‌ها طبقاتی فلزی دارند یا چوبی‌اند و با تعدادی پیم کوچک به بدنه کابینت متصل می‌شوند. به همین خاطر اگر بیش از اندازه سنگین شوند، قوس پیدا می‌کنند و ممکن است به صورت ناگهانی خم شوند یا بشکنند و به دنبال آن ظرف‌های بسیاری آسیب ببینند.

 

  •  بیشتر کابینت‌های مدرن با روکش‌هایی ضدخش و ضدضربه پوشیده می‌شوند اما اگر کابینت‌های شما قدیمی ‌است و به چنین امکانی مجهز نیست، مواظب باشید که با اشیای نوک تیز صدمه نبینند چون هم نمای صفحه‌های رویین کابینت شما را نازیبا می‌کند و هم تجمع آلودگی‌ها و رشد باکتری‌ها را در پی خواهند داشت.

 

  •  برای تمیز کردن کابینت‌ها فقط از یک پارچه نمدار استفاده کنید و مواد شوینده به کار نبرید اما اگر آلودگی‌هایی در سطوح کابینت‌ها وجود دارد که با آب پاک نمی‌شوند، می‌توانید از تمیزکننده‌های چندمنظوره استفاده کنید.
  •  اگر از شکل قدیمی کابینت‌های چوبی یا فلزی‌تان خسته شده‌اید، می‌توانید از برچسب‌های پلاستیکی که طرح چوب دارند استفاده کنید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.