عملکرد “تجارت خارجی” ایران در یک ماهه قبل بهترین بود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

براساس آمار و اطلاعات رسیده از گمرکات سراسر کشورعملکرد تجارت خارجی ایران در ماه قبل ۴درصد بهبود یافت و یک ماه قبل بهترین عملکرد تجارت خارجی ایران طی ماه‌های اخیر بوده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، میزان تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران در ماه قبل در مجموع ۹ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار است که از این رقم ۴میلیارد و ۶۳۶ میلیون دلار به صادرات غیرنفتی ایران و ۵ میلیارد و ۱۹ میلیون دلار نیز به واردات اختصاص داشته است.

بنابراین گزارش ممتاز به نقل از ارقام ثبت شده در گمرکات، بهترین بهبود در روند تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های قبل را نشان می‌دهد و بازرگانان ایرانی در مجموع ۲ میلیارد و ۲۱ میلیون دلار بیشتر از آبان‌ماه مبادلات تجاری انجام داده‌اند.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که در دو ماهه قبل نیز، روند تجارت خارجی ایران با رشد همراه بوده است به طوریکه، رشد تجارت خارجی ایران در آبان‌ماه، یک‌درصد  و در مجموع برای صادرات غیرنفتی و واردات و درواقع کل تجارت خارجی ایران رقمی معادل ۷ میلیارد و ۶۳۴ میلیون دلار ثبت شد و این در حالی است که رقم ثبت شده برای مهرماه امسال ۷میلیارد و ۳۱۸ میلیون دلار است.

این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید، در نه ماهه سالجاری در مجموع ۲۹ میلیارد و ۲۴۱ میلیون دلار انواع کالا از جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها صادر و ۳۳ میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار وارد شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.