عملکرد دولت اسپانیا نتیجه ای جز بیکاری و کسری بودجه نداشت

به گزارش ایرنا ، ‘اینماکولادا رودریگز پینی یرو’ دبیر سیاست اقتصادی و کاری حزب سوسیالیست امروز در جلسه اقتصادی حزب تصریح کرد که دولت اسپانیا فاقد یک برنامه اقتصادی و یک استراتژی مشخص است.

وی ادامه داد :سوسیالیست ها از ریاضت اقتصادی دفاع می‌ کنند اما برای رسیدن به اهداف، دولت باید واقع نگر باشد.

دبیر سیاست اقتصادی افزود :نکته اساسی‌ اینجاست که این اقدامات با چه سرعتی باید انجام گیرد، چه کسی‌ مسوول این ریاضت ها است ، آیا این برنامه ها به کیفیت زندگی‌ و رفاه اجتماعی شهروندان آسیبی‌ نمی رساند.

پینی یرو با اشاره به درخواست ‘ماریانو راخوی’ نخست وزیر اسپانیا در دریافت کمک مالی‌ اروپا را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت :راخوی گفته که این کمک ها هیچ شرایطی را به همراه ندارند و چند روز بعد اقدامی ریاضتی به ارزش ۶۵ میلیارد یورو را تصویب کرد.

وی با یادآوری برخی‌ از اقدامات دولت از جمله افزایش مالیات ها و انجام برخی اصلاحات را ناعادلانه خواند و گفت: اظهارات دولت مبنی بر اینکه این اصلاحات در کوتاه مدت هیچ اثری بر روی شهروندان نخواهد داشت ، دروغ محض است.

به عقیده دبیر سیاست اقتصادی سوسیالیست ، راخوی با انتقاد از ایالت ها ، کارمندان دولتی، نهادهای مالی‌ و یا بانک مرکزی اسپانیا، آبروی کشور را برده است.

وی با اشاره به جلسه روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا تصریح کرد که اسپانیا به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا هزینه سنگینی‌ را متحمل می‌ شود زیرا این اتحادیه قادر به دفاع از منافع کشور های عضو نیست.

اروپام **۱۲۳۴** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۳۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.