عملکرد و فعالیت دانشگاهها لحضه ای رصد و ارزشیابی می شود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در مراسم آغاز iبه کار سامانه ارزشیابی (برخط)دانشگاههای علوم پزشکی عنوان شد:

معاون وزیر iبهداشت گفت: با راه اندازی سامانه ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی؛ عملکرد و فعالیت این دانشگاه ها iبه صورت بر خط (آن لاین) لحظه ای رصد و ارزشیابی می شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر مصطفی قانعی در حاشیه گردهمایی معاونان تحقیقاتی و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات iبهداشتی درمانی سراسر کشور گفت: در این گردهمایی شاهد آغاز iبه کار نظام و پایگاه اطلاعاتی برخط (آن لاین) پیشرفته هستیم که در نوع خود در منطقه هیچ کشوری این نظام را ندارد.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که این سامانه ارزشیابی iبه صورت لحظه ای دانشگاه های علوم پزشکی را رصد می کند و همه فعالیت هایشان را iبه نمایش می گذارد گفت: بر اساس این نظام ارزشیابی هر دانشگاهی می تواند خود را با دانشگاه دیگر مقایسه کند و از دلایل پیشرفت دانشگاه رقیب با خبر شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر iبهداشت افزود: پیش از این نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را iبه صورت سالانه اعلام می کردیم اما در حال حاضر هر دانشــــگاهی روزانه می تواند اطلاعات خود را در مقایسه با بقیه دانشگاه ها ببیند.
قانعی، مدیریت علم، انتشار یافتن دانش، iبه کارگیری نتایج دانش در دانشگاه و تحقیقات دانشجویی را از جمله معیارهای سنجش عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی در نظام ارزشیابی برخط برشمرد و گفت: در این نظام ارزشیابی دو هفته برای اعتراض فرصت داده شده است اما سال های قبل دانشگاهی نمی توانست رقیب بالاتر از خود را ببیند و اعتراض کند.
وی شفافیت در رتبه بندی را از ویژگی های نظام ارزشیابی برخط عنوان کرد.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در این مصاحبه جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی، خدمات درمانی و iبهداشتی کشور را اعلام کرد.
دکتر قانعی گفت: در گروه یک دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید iبهشتی و اصفهان؛ در گروه دو دانشگاه های علوم پزشکی مازندران،‌ بقیه الله و یزد و در گروه سه دانشگاه های علوم پزشکی شهرکرد، خراسان شمالی و بوشهر حائز رتبه های یک تا سه شدند.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر iبهداشت از برگزاری دو جشنواره نشریات علوم پزشکی کشور و جشنواره فناوری سلامت در آینده نزدیک خبر داد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.