عملکرد بانوان از سطح توقعات ما هم بالاتر بود/ فدراسیون حمایت کند پیشرفتمان از آلپاین هم بیشتر است

۰۷م اسفند ،

زهراه ساوه شمشکی گفت: سطح مسابقات قهرمانی جهان بسیار خوب بود و بانوانمان در این مسابقات عملکردی داشتند که از سطح توقع ما هم بالاتر بود.

زهرا ساوه شمشکی سرپرست تیم ملی بانوان اسکی صحرا نوردی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: سطح مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا بسیار بالا بود و بانوان ما پس از سه سال تمرین مداوم برای اولین بار در آن شرکت می‌کردند و اتفاقا نتیجه خوبی هم گرفتند.

وی افزود: در مرحله اول همه خانم‌ها رکورد خودشان که در مسابقات لیگ داخلی کشور هم کسب کرده بودند شکستند و حتی بهتر از انتظار و توقعات ما عمل کردند.

وی افزود: البته از آن جایی که خانم‌های اسکی صحرا نوردی تجربه بین المللی چندانی نداشتند جو مسابقات نیز تا حدودی به آن‌ها استرس داد و شاید اگر تجربه بیشتری داشتند می‌توانستند نتیجه بهتری کسب کنند.

وی تصریح کرد: حتی تمام مدت مسئولان و گزارشگران مسابقات پشت میکروفن از اینکه بانوان ایرانی برای اولین بار در مسابقات حضور یافته و عملکرد خوبی دارند صحبت می‌کردند.

وی ادامه داد: بانوان ما حتی در محل مسابقات اردویی نداشتند در حالی که آسیایی‌ها از این شانس برخوردار بودند البته آقایان اسکی صحرا نوردی حدود ۲۳۰ روز در ایتالیا تمرین کردند که من پیگیر این قضیه بودم که بانوانمان نیز بتوانند چنین اردویی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه چون این قضیه دیر اقدام شد و کم کاری‌ها و کندی‌هایی نیز صورت گرفت نتوانستیم اردوی برون مرزی در ایتالیا داشته باشیم.

وی بیان داشت: آقایان ما در مسابقات فوق العاده ظاهر شدند و البته در دور دوم به نظر می‌رسید که به سبب ضعف بدنی نتوانستند به اهداف مورد نظرشان برسند ولی تا همین جا نیز بسیار خوب کار کردند.

وی اظهار داشت: تماممدت دوربین فیلمبرداران بر روی ستار صید بود که با درخشش فوق العاده خود ویترین خوبی از پیشرفت اسکی کشور بود.

وی تاکید داشت: بدون شک اگر برنامه ریزی‌های منظم و مدونی صورت گیرد و حمایت ها نیز بسیار باشد همانطور که از رتبه ۲۰ پارسال به رتبه دهم رسیدیم در آینده نیز عملکرد بهتری خواهیم داشت.

* قرار است بانوان تمام وقت در تیم اسکی باشند

شمشکی در خصوص برنامه ریزی‌های آینده بانوان برای اسکی صحرا نوردی عنوان داشت: امسال خوش بختانه به سبب آمدن اسپانسر در اسکی صحرا نوردی شرایط به گونه‌ای شد که هم لباس و هم حقوق برای بانوان ما در نظر گرفته‌اند تا بتوانیم کاری کنیم که اسکی بازان تماموقت خود را بر روی ورزش بگذارند و به صورت پاره وقت و تفریحی اسکی نکنند همین قضیه به پیشرفت اسکی در کشور می‌انجامد.

وی ادامه داد: از چند روز بعد عید برای بانوان برنامه بدنسازی خواهیم داشت و همچنین اردوهای پیوسته را در برنامه کار خود خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: قرار است فدراسیون جهانی امتیاز تیم اسکی صحرا نوردی را در مسابقات مورد نظر قرار دهد تادر نهایت یک نفر بتواند در این رشته به مسابقات اعزام شود.

وی در خصوص اردوهای مختلف تیم اسکی صحرا نوردی بیان داشت: اردوهای شبانه روزی در دیزین و شمشک داشتیم کمی مشکلات رفاهی وغذا داشتیم که البته با برنامه ریزی‌های در نظر گرفته در آینده نیز از این مشکلات جلوگیری می‌کنیم.

* همه استان‌ها به صورت موازی پیشرفت می‌کنند

وی در خصوص آینده تیم اسکی صحرانوردی بانوان عنوان کرد: اگر همین کمک‌هایی که از جانب فدراسیون به ما می‌شود در ابعاد گسترده‌تری وجود داشته باشد حتی آیندهدرخشانی نسبت به آلپاینی‌ها خواهیم داشت.

وی بیان داشت: خوشبختانه فضا در صحرا نوردی به گونه‌ای شده است که همه استان‌ها موازی با هم حرکت می‌کنند و همه برای حضور نمایندگانشان در تیم ملی تلاش می‌کنند کما اینکه فتانه رضوانی از مشهد عملکرد بسیار خوبی داشت و اگر زودتر وی را کشف می‌کردیم به احتمال فراوان در مسابقات برون مرزی هم از وی استفاده می‌کردیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم سرعت رشد پیشرفت در اسکی صحرا نوردی به همین صورت باشد و موفقیت اسکی بازان بانوی خود را در رقابت‌ها شاهد باشیم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.