عملکرد سلیقه‌ای در دانشگاه مغایر با روح مردم‌سالاری است

فروردین ۱۴۰۳

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: منش اعتدال در تمامی زمینه‌ها و مخصوصا در دانشگاه یکسان تعریف می‌شود و آن عملکردهایی به دور از افراط و خشونت است.

“صادق زیباکلام” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه جایگاهی برای تبادل اندیشه‌هاست و هر کس با هر سلیقه‌ای باید بتواند اندیشه خود را بیان کند، اظهار داشت: دانشگاه هیچ‌گاه فضایی برای فعالیت‌های احزاب نبوده و این خود دانشگاهیان می باشند که با بصیرت سیاسی باید نسبت به اوضاع جامعه اشراف داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان به هر دلیلی از فعالیت صنفی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان جلوگیری کنند عملکردی مغایر با روح مردم‌سالاری انجام داده‌اند، تصریح کرد: هر گونه اعمال سلیقه شخصی از سوی مسئولان دانشگاه‌ها سبب بسته شدن فضای دانشگاه و مانع از پیشرفت علم خواهد شد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نسبت دادن دانشگاه به محلی برای حزب‌بازی توهین به دانشجویان، اساتید و دانشگاه است، گفت: دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه موظف می باشند که نسبت به مسائل روز جامعه خود حساس بوده و سیاست‌های کشور را دنبال کنند.
 
وی به نقش دانشجویان در مبارزات سیاسی قبل و بعد از انقلاب اشاره و اضافه کرد: دانشجویان جزو فهیم‌ترین اقشار اجتماعی می باشند که تحولات مهم سیاسی به دست آنان رقم می‌خورد.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه تهران بیان داشت: منش اعتدال در تمامی زمینه‌ها و مخصوصا در دانشگاه یکسان تعریف می‌شود و آن عملکردهایی به دور از افراط و خشونت است.   
 
زیباکلام خاطرنشان کرد: باید زمینه‌های فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه‌ها فراهم شود، لذا نباید اساتید و دانشجویان را منحصر به چارچوب‌های سلیقه‌ای کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.