عملکرد صندوق بیمه‌ کشاورزی قابل دفاع نیست

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۵:۰۲:۲۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نماینده مردم ایلام با بیان اینکه کشاورزی فرآیندی است که با مخاطرات فراوانی روبروست و عوامل طبیعی تاثیر زیادی بر این فعالیت داشته باشد ، افزود : متاسفانه صندوق بیمه کشاورزی اقدامات کارآمدی در راستای حمایت از کشاورزان انجام نداده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، داریوش قنبری، ادامه داد : بیمه محصولات کشاورزی راهکار مناسبی است تا کشاورزان با اطمینان بیشتری به کاشت وداشت و برداشت محصولاتشان بپردازند واز این رو دولت باید با یک برنامه ریزی کاربردی مشکلات بیمه محصولات کشاورزی را برطرف کند.
نماینده مردم ایلام ،ایوان ، مهران ، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی ، افزود : بی‌علاقگی کشاورزان نسبت به بیمه محصولاتشان  کشاورزی ، نتیجه عملکرد ضعیف صندوق بیمه محصولات کشاورزی است و این در حالیکه واردات بی رویه محصولات کشاورزی  نیز از معضلات توسعه این صنعت به شمار می‌آید.
وی ادامه داد : واردات تنها برای مواقعی است که احساس نیاز به کالایی می‌شود و اگر آن کالا وارد نشود، برای مردم و مصرف‌کنندگان مشکل ایجاد می‌شود؛ در چنین مواردی باید از واردات استفاده کرد ودر غیر اینصورت صنعت کشاورزی با چالشهای بی‌شماری روبرو می‌شود.
قنبری بیان اینکه واردات بی رویه، کشاورزان را نسبت به تولید ناامید و دلسرد کرده است، گفت:  اخیر افزایش هزینه‌های تولید فشار بسیاری را به کشاورزان وارد کرده اما مشکلات کشاورزان فقط در این مورد خلاصه نمی شود بلکه قطار هدفمندی کردن یارانه ها از مهمترین مشکلات کشاورزان در این حوزه انتخابیه به شمار می‌آید.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یاد آورشد : دولت و تمامی مسئولان کشور باید دست در دست هم دهند و بسترهای توسعه صنعت کشاورزی را بنحو مطلوبی در کشور مهیا کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۷۰۲۲۹۲۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.