عملیاتی شدن طرح کلان شبکه ملی اطلاعات

۱۸اردیبهشت،

وی افزود: ما از دولت و مجلس می‌خواهیم که عنایت ویژه ای نسبت به طرح های کلان ملی داشته باشند.

مهدی نژاد تصریح کرد: بحث دوم که در این جلسه مطرح شد پیشرفت طرح کلان شبکه ملی اطلاعات است که به شکل عملیاتی آماده شده و با توجه به همه ضرورتها به شکل علمی طراحی و پیاده سازی شده است و دانشگاه امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری و دانشگاه شریف و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و سازمان اطلاعات به عنوان همکاران این طرح معرفی شدند.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این شبکه سامانه دسترسی نوری، سامانه چند رسانه‌ای، سامانه خدمات درگاهی و مرکز ملی داده از جمله محورهایی است که با راه اندازی این طرح هرچه بهتر محقق می گردد چنانچه این طرح الگوی خوبی از طرح های کلان ملی را ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: در بخش بعدی از این جلسه به لیزر الکترون آزاد برای سامانه پیشرفت مغز دانش که در زیر مجموعه خودش قسمت های مختلفی را دارا از جمله مباحث دیگری بود که در این جلسه ارائه شد چنانچه کلیت این سامانه برای بحث های پزشکی، علوم پایه و فنی مهندسی و فاز اول آن شناسایی شده است.

وی در ادامه به طرح ملی توسعه رمز اشاره کرد و گفت: کمیسیون تخصصی نظر مساعدی در خصوص این طرح داشته‌اند چنانچه این طرح نیز با محوریت دانشگاه شریف تصویب و با همکاری دانشگاه های امیرکبیر و اصفهان محقق می‌شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.