عملیات اجرایی ترمینال پروازهای بین المللی و برج پرواز فرودگاه همدان آغاز شد

به گزارش ایرنا, برای احداث برج مراقبت و تکنیکال بلاک فرودگاه همدان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی اختصاص یافته و شرکت خانه ایرانیان موظف به اتمام این طرح تا ۲۰ ماه آینده شد.

دستیابی به تجهیزات ایمنی با توجه به هواپیماهای طرح ایرباس و توسعه خطوط پروازی از مهمترین اهداف اجرای این طرح بوده و به گفته مجری طرح این برج مراقبت به لحاظ ارتفاع دومین برج بزرگ کشور است.

‘علی نیکزاد’ وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اتمام این طرح تا پایان دولت دهم خواستار استفاده از معماری ایرانی اسلامی و بهره گیری از فرهنگ و تمدن این استان در طراحی ها شد.

کلنگ زنی طرح احداث ترمینال پروازهای بین‌المللی از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به همدان بود که برای اجرای این طرح ۹۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت.

مدت زمان اجرای این طرح ۲۰ ماه تعیین شده و هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح خدمات فرودگاهی و پذیرش پروازهای بین‌المللی و زیارتی عنوان شده است.

‘نیکزاد’ در ادامه از روند بهسازی و توسعه میادین پروازی فرودگاه همدان که پنجم آذر ماه سال گذشته با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شده بود, بازدید کرد.

۱۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ های کشور توسط شرکت ساویر در سال گذشته به این طرح اختصاص یافت و ۲۴ ماه زمان برای بهره برداری از این طرح پیش بینی شد.

برقراری پروازهای حج تمتع برای نخستین بار با هواپیماهای بدنه بزرگ در سال ۹۲ و افزایش ضریب ایمنی پروازها را می توان از اهداف اجرای این طرح بر شمرد.

۷۵۲۵/۵۷۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۰۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.