عملیات اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه در آینده نزدیک آغاز می‌شود

استاندار آذربایجان غربی خبر داد

جلال زاده در گفت و گوی زنده تلوزیونی گفت: با تصویب دولت، به زودی عملیات اجرایی پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه از جنوب استان آغاز می شود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، جلال‌زاده با تسلیت ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و حضور و تشییع پرخیر و برکت شش شهید گمنام در استان طی روز جاری ادامه داد: طی سفر سه روزه محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور و هیئت همراه (معاونت زبر ساخت وزارت راه و شهرسازی ، معاونت پتروشیمی وزارت نفت، معاونت امور آب وزارت نیرو ) به استان افزون بر ۳۰ طرح و پروژه بزرگ نیمه تمام مورد بررسی تصویب قرار گرفت که مهمترین آنها انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه و اتمام طرح راه آهن مراغه- ارومیه بود.

وی با اشاره به اینکه طی جلسات فشرده کاری با دستیار ویژه رئیس جمهور و ادامه آن در مرکز و بررسی موانع و منابع مد نظر این طرح ها مورد تصویب قرار گرفت، یادآور شد: طرح آغاز عملیات اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه پس از بحث های کارشناسی و موافقت دولت برای اجرا در آینده نزدیک و طی هفته های آتی با حضور مقامات کشوری از طریق انتقال آب از رودخانه گلاس به دریاچه ارومیه در دو ناحیه کانی سیب و سیلوه انجام می شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این اقدام در مرحله اول به منظور تامین حق آبه کشاورزی و شرب اهالی منطقه و در مرحله بعدی به منظور تامین نیاز آبی دریاچه ارومیه انجام می شود خاطر نشان کرد: آب لازم برای دریاچه ارومیه از سد کانی سیب در فاز اول ۶۴۰ میلیون متر مکعب آب و در فاز دوم یک میلیارد متر مکعب در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین از سد سیلوه نیز ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در نظر گرفته شده است که با تونل های متعدد و با انتقال به رودخانه گدار به دریاچه ارومیه ریخته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و بازخورد سفر سه روزه دستیار ویژه رئیس جمهور که با بازدید های نزدیک و انجام جلسات کارشناسی با مدیران اجرایی، پیمانکاران و بخش خصوصی همراه بود اظهار داشت: افزون بر ۳۰ طرح بزرگ و نیمه تمام مورد تصویب برای اتمام تا پایان دولت دهم قرار گرفت که از جمله مهمترین طرح های دیگر پس از تصویب آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، بحث خط راه آهن مراغه به ارومیه بود که تکمیل ایستگاه های راه آهن شهرستان مهاباد ،نقده و ارومیه تا پایان دولت دهم نیز از جمله مهمترین آنها است.

جلال زاده با یادآوری اینکه دولت تصمیم دارد طرح های نیمه تمام را در قالب طرح مهر ماندگار تا پایان عمر دولت دهم به اتمام برساند خاطر نشان شد: منابع لازم برای این اقدام تامین شده است و سهم آذربایجان غربی ازمهر ماندگار ۳۰ طرح عمده است.

وی گفت: طرح های دیگری در بخش های مختلف نیز مورد تصویب قرار گرفت که از جمله آنها پنج طرح در بخش بهداشت و درمان که بطور عمده تکمیل و راه اندازی بیمارستانهای نیمه تمام در سطح استان و شبکه بهداشت و درمان به همراه بررسی دیگر طرح های مفید و مقتضی در حوزه ورزش و پتروشیمی، راه و سد و شبکه های آبیاری بود که مورد تصویب قرار گرفت.

وی اتمام طرح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه را نیز از تصمیات مهم حوزه ورزش در طرح مهر ماندگار ذکر کرد و گفت: با عزم جدی دولت، شیرینی اتمام این طرح ها در آینده نزدیک و تا پایان مدت دولت دهم به کام مردم خواهد نشست.

جلال زاده ابراز امیدواری کرد: اجرای سریع، قاطع و به موقع طرح مهر ماندگار و اتمام طرح های نمه تمام عمده و اصلی که با کار کارشناسی متعدد و تخصیص منابع و رفع موانع در کشور آغاز شده است بتواند گوشه ای از فعالیت ها، تلاشها و فعالیت های دولت در راستای خدمتگذاری عدالت محور در سطح کشور به یادگار گذاشته و کام مردم استان از این تلاش ها و مجاهدت ها شیرین شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.