عملیات احداث ۱۲کیلومتر تونل در جاده هراز ادامه دارد

۱۴فروردین۱۳،

ˈعبدالهاشم حسن نیا ˈ روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات احداث تونل ها شامل ۹ دهنه تونل است که در مجموع حدود ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

وی با بیان اینکه ساخت این تعداد تونل در تکمیل هرچه سریعتر طرح چهارخطه شدن جاده هراز تاثیر بسیاری دارد، افزود: روند ساخت این تونل ها ونیز مراحل تعریض و چهار خطه کردن جاده مهم هراز از اهمیت خاصی برخوردار است و معاون وزارت راه و شهرسازی هر هفته بازدید میدانی از مراحل اجرای این طرح بعمل می آورد .

معاون راهداری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور، با اشاره به اینکه ساخت چهار دهنه پل نیز در راستای تعریض جاده هراز در مناطق بایجان، سیاه بیشه و پلور ادامه دارد ، تصریح کرد: در مجموع برای اجرای این طرح ها بیش از ۱۲۰میلیارد ریال هزینه شده است.

حسن نیا اضافه کرد: ساخت سه دهنه پل دیگر شامل دو دهنه پل در شهر گزنک و پل آبشار در سال جاری در جاده هراز در برنامه اجرایی قرار دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل این پل ها ونیز تونل های در حال ساخت، گره های ترافیک در زمان های پرتردد سال به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

معاون راهداری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور، درعین حال روند اجرای چهارخطه شدن جاده هراز را در گرو اختصاص به موقع اعتبارهای ملی به این جاده پرتردد دانست و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه همکاری های بیشتری برای شتاب بخشی به اجرای طرح تعریض وبهینه سازی جاده مواصلاتی تهران به مازندران داشته باشند.

۱۰۵کیلومتر از جاده هراز در محدوده حوزه استحفاظی استان مازندران و ۵۵کیلومتر در حوزه استحفاظی استان تهران قرار دارد.ک/۳

ک/۷۳۲۷/۴۰۲

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.