عملیات ارتش پاکستان در مناطق قبایلی منجر به کشته شدن ۲۹ شبه نظامی شد

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه ارتش ، نظامیان در این عملیات روستاهایی را که در شمال غربی پاکستان در آن شبه نظامیان طالبان مستقر بودند پاکسازی کرد.

شبه نظامیان طالبان که بنا بر اعلام ارتش در مناطق مرزی با افغانستان پنهان شده اند، همواره حملاتی را در مناطق مرزی انجام داده و روستاها و پست های امنیتی پاکستان را مورد هدف قرار می دهند.

همچنین یک مقام ارشد ارتش پاکستان امروز چهارشنبه بدون ذکر نام خود در گفت وگو با رسانه های محلی گفت: در عملیات نظامی اخیر ارتش در مناطق ˈبتوار ویلیˈ و خیبر شبه نظامیان زیادی در اثر شدت این حملات متواری شده و ۲۹ نفر به هلاکت رسیدند که اجساد آنان هم اکنون در اختیار نیروهای ارتش پاکستان قرار دارد.

این مقام نظامی تاکید کرد: مناطق یاد شده هم اکنون از وجود شبه نظامیان پاکسازی شده است.

وی اضافه کرد: پس از اینکه شبه نظامیان از مرزهای مشترک افغانستان و پاکستان وارد مناطقی در بتوار ویلی شدند، ارتش علیه آنان عملیات را شروع کرد.

این منبع آگاه در ارتش پاکستان گفت: با این حال شبه نظامیان از عملیات گسترده ارتش ضربه مهلکی خورده و ضمن متواری شدن , اجساد ۲۹ نفر از همدستان خود را نیز به جا گذاشتند.

وی تاکید کرد: منطقه بتوار ویلی کاملا پاکسازی شده و هم اکنون تحت کنترل نیروهای ارتش پاکستان قرار دارد.

منابع خبری در پاکستان اعلام کردند: شبه نظامیان طالبان با رد اظهارات ارتش در باره پاکسازی مناطق قبایلی، مدعی شدند که آنان تلفات سنگینی بر ارتش در این مناطق تحمیل کرده اند.

ˈسراج الدینˈ یکی از سخنگویان طالبان پاکستان در منطقه ˈسواتˈ در شمال غربی این کشور نیز ادعا کرد: طالبان پس از ربودن ۱۲ سرباز و منتقل کردن این افراد به افغانستان، آنان را به قتل رساند.

آساق ** ۱۰۹۵**۲۰۴۷**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.