عملیات تعویض خط لوله ۴۸ اینچ به ۵۲ اینچ درپایانه خارک به مرحله نهایی رسید

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران روز پنجشنبه به نقل از سید پیروز موسوی افزود: در این عملیات یک شاخه از خط لوله ۵۲ اینچ اصلی نفت سنگین ورودی از مناطق نفت خیز به جزیره خارک در ورودی مخازن ذخیره سازی، تعویض شد.

وی گفت:این خط لوله در زمان جنگ تحمیلی مورداصابت موشک قرارگرفت که بنا به نیازعملیاتی و فوریت در آن زمان و به دلیل دسترسی نداشتن به لوله ۵۲ اینچ از یک شاخه خط لوله ۴۸ اینچ در محل آسیب دیده استفاده و خط در همان زمان تعمیر و راه اندازی شده بود.

موسوی اضافه کرد: قطر کم این قسمت از خط لوله سبب شده بود تا اجرای عملیات توپک رانی بازرسی داخلی خط لوله با مشکل مواجه شود، از این رو تعویض آن در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهارداشت: با توجه به ضرورت این تعمیرات، برای هدایت نفت خام سنگین به مخازن ذخیره سازی از ظرفیت خالی دیگر خطوط استفاده شدوباهماهنگی شرکت ملی مناطق نفت خیز و مدیریت نظارت برتولید نفت و گاز وزارت نفت اقدام به برنامه ریزی برای تعویض قسمت ۴۸ اینچ و جایگزین کردن خط۵۲ اینچ شد.

جزیره خارک از توابع شهرستان بوشهر بزرگ ترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر در آب های خلیج فارس واقع است. ک/۱

۵۳۹ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۰۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.