عملیات هرس زمستانه درختان جنوب تهران آغاز شد

۳۰م آذر ،

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ از آغاز عملیات هرس زمستانه و تربیت درختان خزان دار با هدف تقویت و آراستگی درختان و درختچه های معابرشهری خبر داد.

 
به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، سعید شیرازی با اشاره به این خبر گفت : فعالیت گروه های عملیاتی هرس زمستانه درختان خزان دار معابر، میادین، بلوارها و بوستان های این منطقه از اواخر فصل پائیز آغاز شده و تا نیمه اول اسفند ماه ادامه دارد.
 
شیرازی با اشاره به اینکه با رعایت تمهیدات ترافیکی و جمع آوری ضایعات در زمان هرس مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نخواهد شد خاطرنشان کرد:‌ عملیات پیرایش درختان در خیابان های شهید علینواز، شهید محبتی، قدس، دهخدا، خورسی، ترانسفور و بوستان های دانش، شهید دستواره، رشکان، جانبازان، زکریای رازی انجام شده است و تا پاکسازی کامل تمام موقعیت های منطقه به صورت روزانه و مستمر ادامه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه هرس و بازپیرایی شاخه های درختان هرساله با هدف رفع خطر شاخه های خشک، حذف شاخه های بیمار و همچنین آراستگی و تقویت درختان انجام می گردد تصریح کرد: گروه های عملیاتی مورد اشاره مجهز به ادوات و تجهیزات مورد نیاز از جمله دستگاه هایکاتر، اره موتوری، خشک بر، قیچی مخصوص و… می باشند که فعالیت آنها به صورت مستمر از طرف سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران و ناظر دفع آفات منطقه ۲۰ مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد.
 
معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ هرس زمستانه را عامل مهمی برای تقویت شاخه های تولید شده در سال آینده برشمرد و در ادامه افزود: ضدعفونی وسایل و ادوات هرس، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع آوری و انتقال سریع سرشاخه ها و رعایت نکات ایمنی از مواردی است که گروه عملیات هرس به منظور جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی ملزم به اجرای آن می باشند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.