عمل آب مروارید چه زمانی لازم است؟

بر خلاف تصور عامه ی مردم، هیچ دلیلی وجود ندارد که برای رسیدن آب مروارید صبر کرد.

دکتر ایرج فاضل، در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در بیماری آب مروارید یا کاتاراکت، عدسی چشم به تدریج کدر شده و شفافیت خود را از دست می دهد گفت: این امر سبب محو شدن و تغییر شکل تصاویر و در نتیجه اختلال دید بیمار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کدر شدن عدسی چشم بسیار تدریجی و هر دو چشم را درگیر می کند گفت: کاتاراکت معمولا در اثر بالا رفتن سن و گاهی به دلیل بعضی بیماری ها مانند دیابت بوجود می آید.

دکتر فاضل صدمات وارده به چشم را از علل دیگر ایجاد کاتاراکت عنوان و افزود: این بیماری، گاه در کودکان به صورت یک ناهنجاری بروز می کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در جراحی آب مروارید، عدسی کدر و تیره چشم خارج شده و یک عدسی پلاستیکی متناسب با چشم بیمار در محل عدسی قبلی کار گذاشته می شود.

دکتر فاضل با تاکید بر اینکه زمان انجام عمل جراحی به تصمیم بیمار بستگی دارد گفت: هنگامی که فرد قادر نیست فعالیت های معمولی را ادامه دهد و به دلیل اختلال بنیایی مشکل پیدا می کند، زمان جراحی فرا رسیده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فردی که کار و فعالیت ظرفیت چشمی دارد، طبیعتا زودتر به جراحی نیاز پیدا می کند تا فردی که نوع فعالیتش ارتباط زیادی با دید دقیق ندارد.
 
دکتر فاضل گفت: بر خلاف تصور عامه ی مردم، هیچ دلیلی وجود ندارد که برای رسیدن آب مروارید صبر کرد، با تکنولوژی حاضر نیازی به عقب انداختن عمل نیست./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.