عمل جراحی بلند کردن قد روی افراد سالم ،جرم است

عمل جراحی بلند کردن قد روی افراد سالم ،جرم است

جام جم آنلاین: عضو هیات انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: انجام دادن عمل جراحی برای بلند کردن قد روی افرادی که سلامت کامل دارند،جرم محسوب می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبردکتر نوربخش در نشست خبری بیستمین همایش انجمن ارتوپدی ایران با خبرنگاران افزود: این عمل جراحی عارضه بسیار دارد و فقط در افرادی قابل قبول است که به علت مشکلاتی، یکی از دست‌ها یا پاهای وی کمی کوتاه تر از اندام قرینه خود شده باشد و در این موارد نیز با روش پذیرفته شده بین المللی استفاده می شود.

وی گفت: این بیماران بخصوص در شرایطی که یکی از پاهای فرد کوتاه تر از پای دیگر وی باشد با خطر انحراف ستون فقرات و مشکلات مفصلی روبه‌رو هستند و انجام دادن این عمل جراحی برای آنها کم عارضه تر از وضع کنونی آنها خواهد بود.

این عضو هیات انتظامی سازمان نظام پزشکی افزود: این عمل جراحی در مواقعی که فقط برای زیبایی و بلند تر شدن قد طبیعی فرد ایجاد شود چون باید در هر دو پای وی انجام شود می تواند مشکل جدی در راه رفتن و لنگی برای فرد ایجاد کند و وی ناچار باشد هنگام راه رفتن از عصا استفاده کند.

نوربخش گفت: تعداد اینگونه اعمال جراحی در کشور و جهان زیاد نیست ولی تبلغ زیاد و نادرستی در این زمینه می شود.

وی همچنین درباره میزان شکایت از متخصصان اورتوپد گفت:پس از” پزشکان عمومی و دندانپزشکان ” و ” متخصصان زنان و زایمان “، شکایت از متخصصان ارتوپد در جایگاه سوم قرار دارد ولی میزان محکومیت این پزشکان کم است و در جایگاه دوم از آخر این جدول در رشته های مختلف پزشکی قرار دارد.

این عضو هیات انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه توریسم درمانی یکی از زمینه های مناسب برای ارز آوری و ارائه خدمت به کشورهای کمتر بهره مند است، گفت: در کشور اراده منسجم و مرکز متمرکزی برای اجرای برنامه ای در این زمینه نداریم و کارهای پراکنده ای انجام شده است.

نوربخش با اشاره به آمار بالای تلفات و صدمات حوادث جاده ای و صرف هزینه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومانی سالانه برای درمان مصدومان این حوادث نیز گفت: در مباحث اجرایی و برنامه ریزی های کشور، درمان در اولویت قرار ندارد و به همین دلیل برای تخصص ارز و منابع و توسعه درمان، سرمایه گذاری نمی شود.

وی افزود: بیمه‌ها باید تعهدات خود را افزایش دهند و منابع بیشتری نیز در اختیار آنها قرار داده شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.