«عموجان» به آخر خط رسید

سینماپرس-گروه تلویزیون/تصویربرداری فاز اول مستند ۸۰ دقیقه ای «عمو جان» درباره زندگی و آثار مسعود جعفری جوزانی، به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، مهدی امامی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده این مستند گفت: فاز اول تصویر برداری مستند «عموجان» با حضور مسعود جعفری جوزانی، سحر جعفری جوزانی، فردوس کاویانی، فرزانه کابلی، سعید نیکپور، ماه چهره خلیلی، مجید نصیری جوزانی، جواد طوسی، کیوان کثیریان، رضا استادی و . . . تصویربرداری شد.

امامی با اشاره به اینکه فاز دوم این مستند، از نیمه های شهریور ماه ادامه خواهد یافت،تاکید کرد: امیدوارم که مراحل فنی فیلم نیز تا پایان مهر به پایان برسد.

به گفته امامی، این مستند به سفارش سیمای استانها و در صدا وسیمای مرکز همدان تولید می شود.همچنین قرار است نسخه ای از آن برای جشنواره فیلم فجر سال جاری آماده شود.

گفتنی است مسعود جعفری جوزانی (متولد ۱۸ آذر ۱۳۲۷ در ملایر) دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا است. «جاده های سرد»، «شیر سنگی»، «در مسیر تندباد»، «یک مرد یک خرس»، «بلوغ» از آثار سینمایی و «در چشم باد» مجموعه تلویزیونی این فیلمساز است. از دیگر فعالیت‌های وی تدریس در دانشگاه های ایران و مدیریت مؤسسه «جوزان فیلم» است. وی مجوز تدریس مادام‌العمر از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو را دارد. همچنین در حال حاضر مشغول به نگارش آخرین اثر خود به نام سریال «پوریای ولی» است. این سریال قرار است در ۲۶قسمت برای سیما فیلم ساخته شود.

امامی درخصوص وجه تسمیه «عمو جان» به عنوان نام فیلم هم به خبرنگار ما گفت: «عمو جان لفظی است که مسعود جعفری جوزانی اطرافیان و نزدیکان خود را با آن مورد خطاب قرار می دهد و در میان نزدیکان و همکارانش نیز گهگاه با این لفظ مورد خطاب قرار می گیرد و به همین دلیل فیلم با این نام اسم گذاری شده است.

انتهای خبر/ ع.ت ـ ب.ب

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۳۶۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.