عمویی: پیشنهاد عده‌ای از نمایندگان توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیشنهادات نمایندگان در طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است که هنوز این پیشنهاد در کمیسیون برای بررسی مطرح نشده است.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ابعاد مختلفی دارد از جمله آن می‌توان به احیا و تقویت برنامه هسته‌ای و ایجاد محدودیت‌های نظارتی برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل عدم اجرای تعهدات طرف‌های غربی اشاره کرد.

وی ادامه داد: بعد از شهادت شهید فخری‌زاده، مطالبه عمومی نسبت به واکنش این اقدام تروریستی به وجود آمد که این موضوع در جلسه غیرعلنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پیش از این یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شده بود و ما هم در کمیسیون امنیت ملی جزییات آن را بررسی کرده بودیم. این بار قرار شد که این طرح به صورت دو فوریتی بررسی شده و نمایندگان هم پیشنهادات خود را ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان پیشنهادات اصلاحی در موضوع نظارت‌ها دارند، عده‌ای از آنها متقاضی توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی هستند. با توجه به این که امروز دو فوریت این طرح تصویب شده نمایندگان تا ۴۸ ساعت آینده فرصت طرح پیشنهادات خود را دارند لذا این پیشنهادات بعد از ثبت در سامانه در کمیسیون امنیت ملی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

عمویی یادآور شد: در پیش نویس اولیه این طرح پیش بینی شده بود اگر طرف‌های اروپایی به تعهدات خود در فروش نفت و عادی شدن روابط بانکی ایران عمل نکنند، جمهوری اسلامی ایران اجرای داوطلبانه الحاق پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنند. اکنون پیشنهادات دیگری از سمت نمایندگان مطرح است که باید در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد، لذا هنوز این موضوع در کمیسیون تصویب نشده است و تعیین تکلیف این موارد منوط به تشکیل کمیسیون امنیت ملی است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، امروز نمایندگان دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کردند که در واکنش به آن محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در جلسات هفته جاری مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ان‌شاء‌الله جلوی یاوه‌گویی‌ها و اقدامات تروریستی دشمنان را بگیرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.