عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۵ خرداد

۰۵خردادماه،

امروز (۲۶ می، ۵ خرداد) اشتباه کارشناسان حراج کریستی لندن در تشخیص یک تابلو نقاشی، معرفی برندگان بخش غیر رقابتی ˝نوعی نگاه˝ فستیوال فیلم کن، ساخت دومین قسمت فیلم ˝آسمان آهنین˝، حرف‌های بازیگر فرانسوی فیلم ˝گذشته˝، از جمله تیترهای جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی بودند که می‌توان به آنها اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، نیویورک‌تایمز در خبری از فروش تابلو یک نقاش اهل ویتنام در حراج کریستی در هنگ‌کنگ به قیمت ۳۹۰ هزار دلار خبر داده است.

این تابلو نقاشی که با عنوان “برنج فروش” اثر گوین فان‌چان، نقاش اهل ویتنام در حالی به این قیمت فروخته شده که پیش از آن کارشناسان رقم ۷۵ هزار دلار را در ارزش این تابلو تخمین زده بودند.

این مسئله به سبب تشخیص غلط کارشناسان کریستی لندن اتفاق افتاد، زیرا آنها این تابلو را با اثری از یک هنرمند گمنام چینی اشتباه گرفته بودند. پس از ارسال این تابلو به آسیا امضاء نقاش ویتنامی پشت بوم دیده شد و ارزش آن بین ۸۰۰ تا ۱میلیون دلار هنگ‌کنگ تخمین زده شد.

اسکرین‌دیلی، سینمابلند، ورایتی و هالیوودنیوز هر کدام به شکلی به معرفی برندگان جوایز بخش غیر رقابتی “نوعی نگاه” فستیوال فیلم کن پرداختند.

در این بخش فیلم “تصویر گمشده” ساخته ریتی پان محصول مشترک کامبوج و فرانسه به عنوان فیلم برتر معرفی شد. همچنین هیات داوران بخش “نوعی نگاه” امسال جایزه استعداد و جایزه آینده این بخش را به ترتیب به مجموعه بازیگران فیلم “قفس طلایی” (la jaula de oro) ساخته دیه‌گو کمدا و رایان کوگلر برای فیلم “ایستگاه فدوتویل” اعطاء کرد.

جایزه ویژه هیات داوران و جایزه بهترین کارگردانی بخش نوعی نگاه نیز به آلن گویرادی برای فیلم “غریبه با دریاچه” و هانی ابواسعد فیلم “عمر” رسید.

ددلاین‌نیوز از ساخت دومین قسمت فیلم “آسمان آهنین” با کارگردانی تیمو وورنسولا خبر داده است.

قسمت دوم این فیلم با نام “آسمان آهنین مسابقه را آغاز می‌کند” با بودجه‌ای در حدود ۱۰ میلیون دلار در فنلاند و آلمان ساخته خواهد شد. قسمت اول این فیلم توانست تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین محصولات سال ۲۰۱۲ میلادی سینمای آلمان و فنلاند شده و موفقیت‌ مالی خوبی در دیگر کشورهای اروپایی هم کسب کرد.

حرف‌های برنیس بژو، بازیگر شناخته شده فیلم قبل ساخته اصغر فرهادی اصلی‌ترین مطلب روزنامه گاردین بود. این چهره سینمایی در گفت‌وگو با این روزنامه برتانیایی از زندگی هنری‌ و شخصی‌اش و همکاری با اصغر فرهادی گفته است.

برنیس بژو دربارهٔ فیلم “گذشته” گفته: این فیلم از این جهت غیرمعمولی است که فرهادی آن را به زبان فرانسه ساخته و تمام دیالوگ‌های فیلم به فرانسوی است؛ درحالیکه خود فرهادی به زبان فرانسوی صحبت نمی‌کند و از طریق مترجم با بازیگران در ارتباط است و جدا از ویژگی‌های هنری اثر، کار فرهادی در مدیریت و کارگردانی عوامل بین‌المللی این فیلم مثال‌زدنی است.

فیلم “گذشته” همانند فیلم “جدایی نادر از سیمین” دربارهٔ‌ زوال و نابودی تدریجی یک ازدواج است. مری (برنیس بژو) همسرش (علی مصفا) را در ابتدای فیلم در سکانسی قدرتمند در فرودگاه ملاقات می‌کند؛ جایی که میان این دو تنها یک شیشه‌ ضخیم قرار گرفته است. این دو با چشمانی غمگین از یکدیگر احوال‌پرسی می‌کنند و تنها چند کلمه به زبان می‌آورند. بژو که با فیلم صامت به یک چهره سرشناس مبدل شد، حالا در ابتدای فیلم “گذشته” با چند حرفی که می‌زند به تدریج از سینمای صامت جدا می‌شود و پا به عرصه سینمای ناطق می‌گذارد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.