عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۶ خرداد

۰۶خردادماه،

امروز (۲۷ می، ۶ خرداد) اصلی‌ترین خبر و گزارش اکثر صفحات هنری روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی به تشریح گزارش و معرفی برندگان نخل‌های طلای شصت‌وششمین فستیوال فیلم کن اختصاص داشت، اما در کنار آن خبرها کن، خبرهای مربوط به باکس‌آفیس، حراج نمونه‌ خون ماهاتما گاندی در لندن، گفت‌وگوی اصغر فرهادی دربارهٔ فیلم آینده‌اش و آغاز کنسرت‌های ریچارد کلایدرمن، ز جمله تیترهای جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، یکی از تیترهای اصلی ورایتی، اسکرین‌دیلی، فرانس‌پرس، لوموند، گاردین، رویترز، بی.بی.سی و واشنگتن‌پست به انعکاس خبرها مراسم اختتامیه شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم کن اختصاص داشت.

اکثر این رسانه‌ها برگزیده شدن فیلم “آبی گرم‌ترین رنگ است” ساخته عبداللطیف کشیش از فرانسه به عنوان برنده نخل طلا را بسیار تعجب برانگیز دانسته و از فیلم “گذشته” و “زیبایی بزرگ” را ناکامان اصلی کن دانستند. همچنین انتخاب برنیس بژو، بازیگر فرانسوی فیلم “گذشته” به عنوان برنده نخل طلای بهترین بازیگر زن، اهداء جایزه نخل طلای بهترین فیلمنامه اوریجینال به یا ژانگ برای فیلمنامه “نشانی از گناه” از چین و اهداء جایزه ویژه هیئت داوران به برادران کوئن بیشتر از دیگر جوایز نظر منتقدان سینمایی را به خود جلب کرد.

در مجموع می‌توان گفت که به نظر اکثر منتقدان، امسال هیئت داوران نخل‌های طلا را بین فیلم‌ها به نوعی تقسیم کرد تا با اعتراض تند احتمالی منتقدان روبرو نشود.

لس‌آنجلس تایمز، سینما بلند، باکس‌آفیس نیوز و ددلاین‌نیوز فروش ۹۸/۵ میلیون دلاری فیلم “سریع و خشن”۶ را باکس آفیس سینماهای آمریکا و کانادا پوشش دادند.

اکشن جنایی “سریع و خشن۶” از محصولات کمپانی یونیورسال، اولین هفته اکران خود را با در اختیار داشتن ۳۶۵۸ سالن در آمریکای شمالی و کانادا آغاز کرد و همانطور که بسیاری پیش‌بینی کرده بودند با فروش ۹۸/۵ میلیون دلاری‌اش توانست با غلبه بر “خماری۳” (به عنوان اصلی‌ترین رقیب‌اش)، صدرنشین باکس‌آفیس شود.

سومین قسمت فیلم کمدی اکشن “خماری” با کارگردانی تاد فیلیپس، از محصولات کمپانی برادران وارنر هم در هفته اول اکران خود با در اختیار داشتن ۳۵۵۵ سالن و فروش ۵۴/۲ میلیون دلار، در جایگاه دوم باکس‌آفیس سینماهای آمریکای شمالی و کانادا قرار گرفت.

دومین قسمت اکشن ماجراجویانه ˝پیشتازان فضا به سوی تاریکی˝ (۳D) ساخته جی.جی آبرامز از محصولات کمپانی پارامونت هم در دومین هفته اکران خود، با ۴۶درصد اُفت نسبت به هفته قبل، توانست با ۳۸ میلیون دلار فروش، مجموع فروش خود را به ۱۴۶/۸ میلیون دلار رسانده و در جایگاه سوم باکس آفیس قرار بگیرد.

اکسپرس‌دیلی در مطلبی از فروش دو نمونه خون ماهاتما گاندی، رهبر فقید هند با قیمت پایه ۱۰ و ۱۵هزار پوند در لندن خبر داده است.

این نمونه‌های خون زمانی که گاندی برای انجام عمل آپاندیس در بمبئی بستری بوده از او گرفته شده است. یکی از مسئولان این حراجی دربارهٔ این سبب فروش نمونه خون‌ گاندی گفته: پس از عرضه بخشی از وسایل شخصی گاندی به قیمت ۱۰هزار پوند در سال ۲۰۱۲ میلادی و استقبال از آنها، این حراجی تصمیم گرفت تمام این مجموعه را نیز به فروش بگذارد.

هالیوودریپورتر گفت‌وگویی اختصاصی با اصغر فرهادی، کارگردان شناخته شده سینمای کشورمان را که امسال با فیلم “گذشته” حضور موفقی در فستیوال کن داشت، را منتشر کرد.

فرهادی در این گفت‌وگو دربارهٔ احتمال کسب جایزه اسکار بخاطر فیلم “گذشته” به هالیوودریپورتر گفته: سعی می‌کنم در این‌باره فکر نکنم، اما نمی‌گویم برایم مهم نیست. هر انسانی در جهان دوست دارد مورد تقدیر و تحسین دیگران قرار بگیرد، اما من سعی می‌کنم توقعی در این مورد نداشته باشم. اما اگر این امر محقق شود، بهترین اتفاق می‌افتد و در غیر این صورت چیزی را از دست نمی‌دهم.

کارگردان سرشناس سینمای کشورمان دربارهٔ داستان فیلم آینده‌اش نیز اظهار داشته: این فیلم نیز ادامه راهی خواهد بود که آغاز کردم و به سمت‌وسوی متفاوتی نخواهم رفت؛ اما دربارهٔ داستان فیلم نمی‌توانم بیشتر حرف بزنم تا برای مردم جالب باشد. فرهادی همچنین در پاسخ به سوالی دربارهٔ بازیگر مورد علاقه‌اش که تمایل همکاری با وی را دارد، گفته: من همیشه کار را از داستان آغاز می‌کنم و زمانی که داستان را تکمیل کردم، دربارهٔ بازیگران فکر می‌کنم. بازیگران بسیاری می باشند که کار آنها را می‌پسندم.

آبزرور نیز از اجرای چند کنسرت ریچارد کلایدرمن، نوازنده شناخته شده پیانو و موسیقیدان بزرگ فرانسوی در نیوزلند و استرالیا خبر داده است. تازهترین آلبوم این هنرمند با عنوان “رمانتیک” تنها چند هفته پس از انتشار یافتن، چهارمین اثر پرطرفدار در جدول‌های موسیقی نیوزلند لقب گرفته است.

ریچارد کلایدرمن تاکنون بیش از ۱۳۰۰ آهنگ ضبط و سبک نئورمانتیک را ابداع کرده که این آثار ترکیبی از موسیقی پاپ و کلاسیک می باشند و معروفترین اثر او “آهنگ عاشقانه‌ای برای آدلین” نام دارد که در ۳۸ کشور جهان ۲۲ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.