عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۱۸ خرداد

۱۸خردادماه،

امروز (۸ جون، ۱۸ خرداد) از لابلای تیترها و مطالب گوناگون روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی می‌توان به خبرهای همچون؛ رکوردشکنی قالی کرمان در حراج ساتبی نیویورک، اعطاء نشان ورمیل به اصغر فرهادی، اهداء گران‌ترین جایزه کتاب دنیا به نویسنده ایرلندی، استقبال از اجرای نمایش ˝رقص مرگ˝ استریندبرگ، نقش‌آفرینی جاستین ترو در سریال ˝باقیمانده‌ها˝ و اعطاء جایزه ۳۰ هزار پوندی ادبیات زنان در سال ۲۰۲۴ به ای‌ام هومز اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، فروش خیره کننده یک قالی ایرانی به قیمت ۳۳/۸ میلیون دلار از اصلی‌ترین خبرهای اسوشیتدپرس بود.

این قالی که به خاطر طرح آن به “قالی برگ داسی کلارک” معروف است، در سال ۱۹۲۶ میلادی به وسیله ویلیام کلارک، سرمایه‌دار و سناتور آمریکایی به موزه کورکوران اهدا شده بود. طول این قالی قرمز رنگ ۲۶۷ سانتیمتر و عرض آن ۱۹۶ سانتیمتر است. هویت خریدار که به صورت تلفنی در حراجی شرکت کرده بود، افشا نشده است.

اعطاء نشان عالی افتخاری “ورمیل” به اصغر فرهادی، فیلمساز شناخته شده سینمای کشورمان در شهر پاریس یکی از خبرهای اصلی سینما اروپا، ورایتی و اسکرین‌دیلی بود.

این مدال در حاشیه نشست خبری یازدهمین فستیوال فیلم “پاریس سینما” در پاریس به اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده‌ اسکار اعطاء شد.

برگزارکنندگان این فستیوال همچنین در نظر دارند با نمایش ویژه دو فیلم “درباره‌ الی” و “جدایی نادر از سیمین” از فرهادی تقدیر کنند. یازدهمین دوره فستیوال فیلم “پاریس سینما” امسال از روز ۲۸ ماه جون تا ۹ ماه جولای (۷ تا ۱۸ تیر) برگزار می‌شود.

تلگراف با انتشار یافتن یک عکس از اجرای تازه نمایشنامه “رقص مرگ” اثر یوهان اوگوست استریندبرگ در یادداشتی به استقبال اجرای این نمایش که این روزها در لندن در حال اجراست رفته است.

قطعی شدن نقش‌آفرینی جاستین ترو در سریال “باقیمانده‌ها” نوشته دمین لیندلف از تیترهای اصلی هالیوودریپورتر بود.

جاستین ترو، بازیگر و فیلمنامه نویسی که اخیرا فیلم “راک دوران” را روی پرده داشت در سریال “باقیمانده‌ها” نقش رئیس پلیسی را بازی می‌کند که در قسمت اول سریال تمام فکر و ذکرش حفظ امنیت و قانون است. سریال در شبکه HBO تولید و براساس کتابی به همین نام نوشته تام پروتا ساخته می‌شود. داستان این کتاب در دنیایی آخرالزمانی می‌گذرد و ماجرای مردمی است که سعی می‌کنند در این دنیا که دیگر شبیه قبل نیست زنده بمانند.

بی.بی.سی یکی از تیترهای اصلی خود را به اعطاء جایزه ۳۰ هزار پوندی ادبیات زنان در سال ۲۰۲۴ به ای‌ام هومز به خاطر نگارش رمان “باشد که بخشیده شویم” در مراسمی که در رویال فستیوال هال لندن برگزار شد، اختصاص داده است.

هیلاری منتل، زیدی اسمیت، باربارا کینگسالور، کیت اتکینسون و ماریا سمپل دیگر نامزدهای این جایزه ادبی که در سال‌های پیش به جایزه اورنج شناخته می‌شد، بودند. داستان‌های کوتاه و رمان‌های ای. ام. هومز تاکنون به ۲۲ زبان ترجمه شده و در نشریه‌هایی از جمله نیویورکر، گرانتا، نیویورک تایمز، و هارپرز انتشار یافته و می‌شود.

رمان “باشد که بخشیده شویم” داستان دو برادر را روایت می‌کند که یکی در تصادفی وحشتناک، چند نفر را می‌کشد و برادر دیگر به رفع و رجوع رخدادهای پس از آن می‌پردازد. این رمان در کنار فضای تیره‌ای که دارد، سرشار از طنز و بسیار سرخوشانه است.

اهداء جایزه‌ ادبی ایمپک دوبلین ۲۰۲۴ به ارزش ۱۰۰هزار یورو، عنوان گران‌ترین جایزه کتاب دنیا به کوین بری، نویسنده ایرلندی یکی از مطالب مهم گاردین بود.

“تاریکی جزیره را فرامی‌گیرد”، “پادشاهی‌های کوچک وجود دارند” و “شهر بوهین” از جمله اثار کوین بری می باشند. کوین بری، سال ۱۹۶۹ میلادی در شهر لیمریک متولد شده است. او بیشتر عمر خود را در سفر سپری کرده بطوری‌که تا سن ۳۶ سالگی ۱۷ آدرس عوض کرد. کورک، سانتاباربارا، بارسلون و لیورپول از جمله شهرهایی می باشند که این رمان‌نویس برنده‌ گرانترین جایزه‌ کتاب دنیا در آنها سکونت گزیده است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.