عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در یک نگاه/۲۱اردیبهشت

۲۱اردیبهشت،

تایید خبر ساخت قسمت تازه سریال اکشن سیاسی ˝۲۴˝، انتصاب برناردو برتولوچی به عنوان رئیس هیئت داوران فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز، حضور مایک تایسون به عنوان صداپیشه در یک انمیشن و اعطاء جایزه هنر شاهزاده اسپانیا به میشائیل هانکه از جمله مطالبی بودند که امروز (۱۱می، ۱۸ادیبهشت‌ماه) بیش از دیگر موضوعات و مطالب مورد توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، روزنامه نیویورک‌پست در خبری از بازگشت مجدد جک باور و مجموعه تلویزیونی “۲۴” خبر داده است. سریال تلویزیونی اکشن سیاسی “۲۴” در هشت فصل ۲۴ قسمتی با بازی کیفر ساترلند در نقش جک باور، از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۰ میلادی از شبکه فاکس پخش شد و به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی جهان تبدیل شد.

پس از اتمام این سریال حرف‌ها و شایعات فراوانی دربارهٔ ساخت ادامه “۲۴” در رسانه‌ها مختلف مطرح شد، که همگی توسط ساطندان این سریال و کیفر ساترلند تذکیب شده بود اما ظاهرا بالاخره مسئولان شبکه تلویزیونی فاکس و کیفرساترلند خبر ساخت مینی سریال “۲۴” را تایید کردند.

این روزنامه از هوارد گوردون به عنوان تهیه‌کننده مینی‌سریال “۲۴” نام برده است. هنوز از زمان فیلمبرداری و پخش و قصه قسمت تازه “۲۴” هیچ اطلاعی منتشر نشده است.

لس‌آنجلس تایمز هم در مطلبی با توجه به آغاز اکران فیلم “گتسبی بزرگ” با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و پیش‌بینی‌ها برای فروش بالای این فیلم، این روزنامه در مطلبی به مقایسه تازهترین ساخته باز لورمان با فیلم “مردآهنی۳” ساخته شین بلک به عنوان یکی از فیلم‌های پرفروش این روزهای سینما پرداخته است.

انتصاب برناردو برتولوچی، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌المللی هفتادمین دوره فستیوال ونیز هم از مطالب اصلی ورایتی بود.

به نوشته ورایتی، آلبرتو باربرا، رئیس فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز در بیانیه‌ای دربارهٔ انتخاب برتولوچی گفته: “کمتر کارگردانی همچون برتولوچی می‌تواند تجربه‌ای طولانی مدت را با واقعیت زندگی در حضور سینما درهم بیامیزد.”

برناردو برتولوچی که با فیلم پرسروصدای “آخرین تانگو در پاریس” با بازی مارلون براندو به شهرت جهانی رسید، با فیلم “آخرین امپراتور” در سال ۱۹۸۷ میلادی، ۹ جایزه اسکار را از آن خود کرد. برتولوچی سال ۲۰۰۷ میلادی، جایزه شیرطلایی یک عمر دستاورد فستیوال فیلم بین‌المللی ونیز را دریافت کرد و سال ۲۰۱۱ میلادی هم اولین نخل طلای افتخاری سالانه فستیوال فیلم کن را دریافت کرد.

هفتادمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز که از ۲۸ ماه اگوست تا ۷ ماه سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۴ تا ۱۶ شهرویور ماه سالجاری) برگزار می‌شود.

رویترز هم در خبری به حضور مایک تایسون، قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان به عنوان صداپیشه در انیمیشن تازه “اسرار مایک تایسون” خبر داده است.

این انمیشی قرار است از یک شبکه کابلی ویژه بزرگسالان پخش شود.

واشنگتن‌پست هم یکی از تیترهای اصلی خود را به خبر اعطاء جایزه هنر شاهزاده اسپانیا به میشائیل هانکه کارگردان فیلم “عشق” اختصاص داده است.

بر اساس این مطب معرفی برندگان سی‌وسومین دوره جوایز شاهزاده آستوریاس از امروز در شهر ابیه‌دو در اسپانیا با اعطاء جایزه هنر، از سری جوایز هشتگانه بنیاد شاهزاده آستوریاس، به میشائیل هانکه، فیلمساز سرشناس و مطرح اتریشی بخاطر ساخت فیلم ˝عشق˝ آغاز شد. سرپرستی بنیاد شاهزاده آستوریاس را فیلیپه دو بوربون، ولیعهد اسپانیا برعهده دارد و به همین خاطر این جوایز به این نام شناخته می‌شود.

جایزه هنر، هرساله به فرد، گروه و یا موسسه‌ای که در زمینه هنر معماری، سینما، رقص، مجسمه‌سازی، موسیقی، نقاشی و دیگر زمینه‌ها کار برجسته‌ای انجام داده باشد، تعلق می‌گیرد.

میشاییل هانکه تاکنون برای فیلم‌هایی که ساخته توانسته معتبرترین جوایز سینمایی جهان را از آن خود کند. این فیلمساز سال قبل برای فیلم “عشق” جایزه‌های نخل طلای فستیوال کن، اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، جایزه بهترین فیلم آکادمی فیلم اروپا، سزار فرانسه، بفتا بریتانیا و… دریافت کرد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.