عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۲۰ خرداد

۲۰خردادماه،

صدرنشینی تریلر دلهره‌آور ˝پاکسازی˝ در باکس‌آفیس، درگذشت محبوب‌ترین رمان‌نویس اسکاتلند، برگزاری مراسم سالانه جوایز تونی در نیویوروک و قطعی شدن نقش‌آفرینی جنیفر لاورنس در درام ˝قوانین وراثت˝ امروز (۱۰ جون، ۲۰خرداد) از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که از بین تیترهای مختلف رسانه‌ها می‌توان به آنها اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، صدرنشینی تریلر دلهره‌آور “پاکسازی” در باکس‌آفیس یکی از تیترهای اصلی سینمابِلند، ورایتی، باکس‌آفیس‌نیوز و اسکرین مووی بود.

تریلر دلهره‌آور ˝پاکسازی˝ با کارگردانی جیمز دموناکو از محصولات کمپانی یونیورسال با ۳۶/۳ میلیون دلار فروش در اولین هفته اکران خود توانست گوی سبقت را از ششمین قسمت اکشن ˝سریع و خشمگین˝ ربوده و صدرنشینی این هفته باکس‌آفیس سینماهای آمریکا و کانادا را از آن خود کند. تریلر دلهره‌آور “پاکسازی” ساخته جیمز دموناکو در حالی توانست در هفته اول اکران خود با در اختیار داشتن ۲۵۳۶سالن به فروش ۳۶/۳میلیون دلاری دست پیدا کند و در جایگاه اول باکس‌آفیس قرار بگیرد که فیلم “سریع و خشمگین۶” با کارگردانی جاستین لین، یکی دیگر از محصولات کمپانی یونیورسال با ۴۴درصد اُفت نسبت به هفته قبل و با در اختیار داشتن ۳۷۷۱ سالن سینما، توانست با ۱۹/۷ میلیون دلار فروش، رتبه دوم باکس‌آفیس را از آن خود کند. مجموع فروش فیلم “سریع و خشمگین۶” با احتساب فروش این هفته، به ۲۰۲/۹ میلیون دلار رسید.

تریلر جنایی “حالا منو ببین” با کارگردانی لوئیس لتریر از محصولات کمپانی‌های لیون‌استیج و سامیت هم در دومین هفته اکران خود و در حالیکه ۳۰۲۰ سالن سینما را در اختیار داشت با ۳۴درصد اُفت نسبت به هفته قبل، با ۱۹/۵ میلیون دلار فروش در جایگاه سوم باکس‌آفیس این هفته قرار بگیرد.

درگذشت یان بنکس، نویسنده برجسته و محبوب‌ترین رمان‌نویس اسکاتلند‌ی در ۵۹ سالگی بخاطر ابتلا به سرطان یکی از تیترهای رویترز بود.

رمان “طعمه” آخرین اثر یان بنکس که سه هفته پیش تنها یک نسخه‌ از آن به چاپ رسید، ماه آینده روانه‌ بازار کتاب می‌شود. “طعمه” دربارهٔ‌ هفته‌های آخر زندگی مرد میانسالی است که به سرطانی بدخیم مبتلا است. کتاب‌های “کارخانه زنبور”،‌ “جاده‌ی کلاغ” و “مشارکت” از معروف‌ترین آثار این نویسنده اسکاتلندی می باشند. کتاب “کارخانه زنبور” به عنوان اولین رمان بنکس در سال ۱۹۸۴ میلادی به چاپ رسید و در یک نظرسنجی یکی از صد کتاب برتر قرن بیستم شناخته شد.

گزارش مراسم اهداء جوایز سالانه تونی در رادیوسیتی نیویورک با اجرای نیل پاتریک و مشخص شدن برندگان رشته‌های مختلف شصت‌وهفتمین دوره جوایز سالانه تونی ۲۰۲۴ اصلی‌ترین تیترهای نیویورک‌تایمز، ورایتی، هالیوودریپورتر و لس‌آنجلس ‌تایمز بود.

مراسم شصت‌وهفتمین دوره اهداء جوایز سالانه تونی به عنوان مهم‌ترین جایزه تئاتر در آمریکا، امسال به سبب وجود نام‌های مطرح و مشهوری همچون اسکارلت یوهانسون و تام هنکس در بین نامزدهای دریافت این جایزه و همچنین نیل پاتریک به عنوان مجری مراسم از جذابیت خاصی برخوردار بود و نهایتا در این مراسم با شکوه با اهداء ۶ جایزه به نمایش موزیکال “چکمه‌های گره خورده” شبی فراموش نشدنی در تئاتر آمریکا رقم خورد.

شصت‌وهفتمین مراسم تونی را به نوعی باید شب بیلی پورتر، بازیگر نمایش موزیکال “چکمه‌های گره خورده” دانست زیرا در کمال شگفتی حاضرین توانست جایزه بهترین بازیگر برای نمایش‌های موزیکال را از ان خود کند و شاید بدشانس‌ترین فرد این مراسم هم تام هنکس بود که با اینکه تا آخرین لحظه او بیشترین شانس را به عنوان یکی از برندگان جایزه تونی بهترین بازیگر برای نمایش “آدم خوش‌شانس” داشت اما تریسی لتس برای نمایش “چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟” جایزه بهترین بازیگر این دوره را از ان خود کرد.

همچنین سیندی لوپر جایزه بهترین موسیقی، جری میچل جایزه بهترین طراحی حرکات، استفن اورمس جایزه بهترین ارکستراسیون و جان شایورز جایزه بهترین طراحی صدا را برای نمایش “چکمه‌های گره خورده” دریافت کردند.

امسال برنارد گرستن، پل لیبین و مینگ چو لی جایزه ویژه تونی برای یک عمر دستاورد در هنر تئاتر را دریافت کردند و پم مکینون و دایان پائولوس نیز به ترتیب برای نمایش “چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟” و نمایش موزیکال “پیپین”، جایزه تونی بهترین کارگردانی را از ان خود کردند.

ددلاین‌نیوز هم در یکی از تیترهای اصلی خود از قطعی شدن نقش‌آفرینی جنیفر لاورنس در درام “قوانین وراثت” خبر داده و نوشته: جنیفر لاورنس قرارداد بازی در “قوانین وراثت” را امضا کرده و سوران بیر، فیلمساز شناخته شده دانمارکی، آن را جلوی دوربین خواهد برد.

این درام زندگی‌نامه‌ای بر اساس کتاب خاطرات سال ۲۰۱۲ میلادی نوشته کلر بیدویل اسمیت ساخته می‌شود و در واقع قصه ماجراهای این زن جوان است که در یک دوره هشت ساله پرتنش و سخت، پدر و مادر خود را به سبب ابتلا به بیماری سرطان از دست داد. این زن جوان تلاش می‌کند ضمن کنار آمدن با شرایط سخت موجود، اوضاع و احوال را به گونه‌ای پیش ببرد که بتواند به زندگی خود ادامه دهد. در این رابطه اسمیت تجربیات بسیاری را از سر می‌گذراند و با مسائل، مشکلات و ماجراجویی‌های بسیاری روبرو می‌شود. سفرهایی که او انجام می‌دهد الهام‌بخش وی برای تغییر سبک زندگی‌اش می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.