عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در دوم تیرماه

۰۱ تیرماه ۱۳،

امروز (۲۳جون، ۲ تیرماه) نگاهی به نقاشی‌های تازه رابرت کینگستون، بازی آرنولد شوارتزینگر در فیلمی با موضوع زامبی‌ها، گذشتن دانلود غیرقانونی سریال ˝بازی بر سر تخت˝ از مرز ۵ میلیون، صدرنشینی محصول تازه کمپانی دیزنی در باکس‌آفیس، صدرنشینی رمان ˝دوزخ˝ برای پنجمین هفته متوالی در آمریکا و انتخاب بندر رتردام هلند به عنوان پایتخت فستیوال‌های اروپا، از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، واشنگتن‌پست در یکی از تیترهای اصلی خود به انتشار یافتن عکس‌هایی از تازهترین تابلوهای نقاشی رابرت کینگستون، نقاش شناخته شده اهل کالیفرنیا، با موضوعاتی همچون جاده و ره‌ها، مناظر طبیعی و پروژه‌های ساخت‌وساز پرداخته و به بررسی آثار این هنرمند پرداخته است.

قطعی شدن بازی آرنولد شوارتزینگر، بازیگر شناخته شده هالیوود و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا در فیلم “مگی” با موضوع زامبی‌ها، از خبرهای اصلی هالیوودریپورتر و سینمابِلند بود.

در این فیلم آرنولد در نقش پدری بازی می‌کند که دخترش توسط ویروسی که در سراسر کشور شیوع پیدا کرده و انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند، آلوده شده است. فیلمنامه “مگی” را جان اسکات سوم نوشته و هنری هابسن، کارگردانی آن را برعهده دارد. آخرین و تازهترین فیلم آرنولد شوارتزنگر با عنوان “خرابکاری” از ۲۴ ماه ژانویه ۲۰۲۴ در سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود.

بی.بی.سی در خبری از گذشتن دانلود غیرقانونی سریال “بازی بر سر تخت” از مرز ۵/۲ میلیون بار دانلود خبر داده و نوشته: بر اساس آمار بدست آمده در فصل بهار از میان سریال‌های آمریکایی سریال “بازی بر سر تخت” با ۵/۲ میلیون بار بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را در دنیا داشته و پس از آن بیگ بنگ تئوری با ۲/۹ میلیون بار و “آشنایی با مادر با ۲/۸۵ میلیون بار رتبه‌های دوم و سوم را دارند. در این فهرست همچنین نام سریال‌های معروف دیگری چون “مرد متحرک”، “هانیبال”، “وایکینگ‌ها”،‌ “خاطرات خون‌آشام”،‌ “خانواده مدرن” و “انتقام” نیز دیده می‌شود که بین ۱۷۰۰ تا ۲۷۰۰ بار از طریق پایگاه اینترنتی‌های غیرقانونی دانلود شده‌اند.

باکس‌آفیس‌نیوز، ورایتی، هالیوودنیوز و اسکرین‌دیلی خبرها باکس‌آفیس سینماهای آمریکا و کانادا را منعکس کرده و در این‌باره نوشتند: کمپانی دیزنی با فروش ۸۱ میلیون دلاری انیمیشن تازه ˝دانشگاه هیولاها˝ تا پایان روز شنبه (دیروز)، در رقابتی سخت، رقیب قدرتمند خود یعنی کمپانی پارامونت پیکچرز را که اکشن سینمایی ˝جنگ جهانی زد˝ را روانه پرده‌ سینماها کرده بود، پست‌سر گذاشت و درصدر باکس‌آفیس قرار گرفت.

انیمیشن سینمایی “دانشگاه هیولاها” ساخته دن اسکنلون، محصول تازه کمپانی دیزنی در اولین هفته اکران خود تا پایان روز شنبه، ۲۳ ماه جون ۲۰۲۴ با در اختیار داشتن ۴۰۰۴ سالن سینما، توانست با ۸۱ میلیون دلار فروش در صدر باکس‌آفیس قرار بگیرد. این در حالیست که اکشن سینمایی “جنگ جهانی زد” با کارگردانی مارک فوستر و نقش‌آفرینی برد پیت، محصول تازه کمپانی پارارمونت پیکچرز، در اولین هفته اکران خود تا پایان روز شنبه، ۲۳ ماه جون ۲۰۲۴، با در اختیار داشتن ۳۶۰۷ سالن سینما و ۶۲ میلیون دلار فروش در جایگاه دوم باکس‌آفیس قرار گرفت. فیلم اکشن و ابرقهرمانانه “سوپرمن” (مرد فولادی) ساخته زک اسنایدر، محصول کمپانی برادران وارنر نیز در دومین هفته اکران خود با در اختیار داشتن ۴۲۰۷ سالن سینما و ۶۳ درصد اُفت فروش نسبت به هفته قبل، توانست با ۴۳/۵ میلیون دلار فروش جایگاه سوم باکس‌آفیس را از ان خود کند.

قرار گرفتن رمان “دوزخ”، تازهترین اثر دن براون، برای پنجمین هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی آمریکا یکی از خبرهای رویترز بود.

“دوزخ” تازهترین اثر نویسنده‌ “کد داوینچی” این هفته‌ نیز برای پنجمین هفته متوالی، جایگاه اول جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه ادبیات داستانی را از آن خود کرد. این فهرست دربردارنده‌ آمار کتابفروشی‌های دولتی، مستقل، زنجیره‌ای و پخش‌کنندگان مستقل در سرتاسر آمریکا است. رمان دن براون که در گروه کتاب‌های ادبیات داستانی با جلد سخت قرار گرفته، تاکنون فروشی ۲۹۰۵ دلاری را کسب کرده است. رمان‌های “و کوه‌ها طنین می‌افکنند” نوشته خالد حسینی نیز با فروشی ۲۸۹۵ دلاری رتبه دوم را از آن خود کرده است.

یورونیوز در خبری از انتخاب شهر رُتردام، بزرگترین بندر اروپا و پایتخت معماری و شهرسازی کشور هلند، به عنوان پایتخت فستیوال‌ کشورهای اروپایی سال ۲۰۲۴ خبر داده و نوشته: شهر بندری رُتردام، به عنوان شهری چند فرهنگی و چند ملیتی امسال میزبان فستیوال‌های گوناگون از جمله فستیوالی با نام “رتردام نامحدود” است.

مدیر بخش فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه؛ رُتردام شهری است با بلندپروازی‌هایی بسیار در عرصه فرهنگ. فرهنگی که تحت فستیوال‌های فرهنگی هنری ارائه می‌شود، گفته: در رُتردام هنر و فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. فرهنگ و هنری که در فستیوال‌های مختلف ارائه می‌شوند فستوال‌هایی که هزینه‌ای بسیاری ندارند و در مکان‌های عمومی برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.