عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در یک نگاه/ ۲۲اردیبهشت

۲۱اردیبهشت،

استقبال خوب تماشاگران از ˝گتسبی بزرگ˝ در آمریکا و کانادا، مخالفت دادگاه عالی هند با درخواست سانجی دات در مورد حکم زندان این بازیگر، نگاهی به رمان پر فروش ˝برادر بزرگ˝ و خوشحالی وزیر دارایی انگلستان از فیلمبرداری جنگ ستارگان در این کشور از جمله مطالبی می باشند که امروز (۱۲می، ۲۲ادیبهشت‌ماه) بیش از دیگر موضوعات و مطالب مورد توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، روزنامه اکسپرس در مطلبی به بررسی رمان “برادر بزرگ” نوشته لیونل شرایور پرداخته است. این رمان که یکی از رمان‌های پر فروش این نویسنده در دنیا محسوب می‌شود، دربارهٔ زندگی، مشکلات، ازدواج و در مجموع روابط یک خواهر و برادر چاق است.

در این کتاب که از سرشار از شوخی‌های متفاوت شرایور است یکی از مهم‌ترین مسائل اخلاقی و اجتماعی، یعنی اسراف و بسیاره‌روی مدنظر قرار داده شده است. نویسنده این مطلب نوشته خود به اشخاصی که قصد دارند این رمان را بخوانند، اطمینان داده که پس از اتمام رمان آنها نگاه تازهی به مقوله مصرف، خوردن و طبخ غذا پیدا می‌کنند و از این کار تکراری روزانه (غذا خوردن) بیشتر از قبل لذت برده و انرژی می‌گیرند.

بی.بی.سی هم در مطلبی از مخالفت دادگاه عالی هند با درخواست سانجی دات، بازیگر مشهور بالیوود در مورد تجدیدنظر در حکم صادر شده علیه او خبر داده و بدین ترتیب سانجی دات برای ۱۸ ماه باید به زندان برود.

این بازیگر معروف به جرم نگهداری غیرقانونی اسلحه طی بمب‌گذاری‌های سال ۱۹۹۳ میلادی در بمبئی به پنج سال زندان محکوم شده است. دات اولین بار سال ۲۰۰۶ میلادی به جرم خرید سلاح گرم از بمب‌گذاران بمبئی و نگهداری غیر قانونی اسلحه به شش سال زندان محکوم شد. دادگاه او را از اتهام دست داشتن در بمب‌گذاری‌ها تبرئه کرد.

قاضی پرونده در ماه مارس قبل محکومیت سانجی دات را به پنج سال کاهش داد و از او خواست برای گذراندن باقی دوره زندان تا ۱۸ آوریل خود را معرفی کند.

اکران “گتسبی بزرگ” ساخته باز لورمان با بازی لئوناردو دی‌کاپریو یکی از تیترهای اصلی لس‌آنجلس‌تایمز، ورایتی و هالیوودریپورتر را به خود اختصاص داده بود.

“گتسبی بزرگ” که قرار است به عنوان فیلم افتتاحیه فستیوال کن فرانسه به نمایش دربیاید توانسته در دو روز ابتدایی اکران خود در سینماهای آمریکا و کانادا از مرز ۵۰ میلیون دلار عبور کند و اگر “مرد آهنی۳” نبود بی‌تردید صدرنشین می‌شد. البته اکثر منتقدان سینما معتقدند؛ همزمانی اکران “گتسبی بزرگ” با “مرد آهنی۳” به ضرر این فیلم تمام شده و اگر رقیبی مثل “مرد آهنی۳” نبود محصول تازه برادران وارنر در صدر باکس آفیس قرار می‌گرفت.

به عقیده نویسندگان این رسانه‌ها، برادران وارنر برای صدرنشینی باید یک هفته دیگر صبر کنند تا با کاهش سالن‌های “مرد آهنی۳” و افزایش سالن‌های “گتسبی بزرگ” به صدر جدول بروند. البته نویسنده لس‌آنجلس تایمز معتقد است که مقایسه این دو فیلم با توجه به اینکه ژانرهای کاملا متفاوتی دارند منطقی نیست و نباید فروش این دو فیلم را سببی بر برتری کمی و کیفی یکی از دیگری دانست.

رویترز از آغاز فیلمبرداری هفتمین قسمت از سری فیلم‌های “جنگ ستارگان” در بریتانیا و خوشحالی جورج آزبورن، وزیر دارایی این کشور از این اتفاق مهم سینمایی خبر داده است.

آزبورن در توئیتر خود در این باره نوشته: “از بازگشت دوباره جنگ ستارگان به انگلیس خوشحالم و ساخت قسمت تازه این فیلم در انگلیس خبر خوبی برای طرفداران سینما است و مطمئنا تمهیدات تشویقی مالیاتی ما سبب بازگشت عوامل این فیلم به انگلیسی شده است.”

جی.جی آبرامز، کارگردانی قسمت تازه را برعهده دارد چراکه جورج لوکاس، سازنده قسمت‌های قبلی “جنگ ستارگان” سال قبل حق ساخت این فیلم را به قیمت ۴ میلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخت.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.