عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در پنجم تیر

۰۵ تیرماه ۱۳،

امروز (۲۶ ماه جون، ۵ تیرماه) حضور سلمان خان در دادگاه به جرم قتل، موافقت سازندگان سومین قسمت فیلم ˝تیکن˝ با دستمزد ۲۰ میلیون دلاری لیام نیسون، نقش‌آفرینی جودی فاستر و مت دیمون در درام ˝بهشت˝، همبازی شدن پیمان معادی با ستاره ˝گرگ و میش˝ و چاپ تصویر جین آستین به روی اسکناس‌های ۱۰ پوندی در انگلستان از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، حضور سلمان خان، سوپراستار بالیوود به‌ اتهام قتل در دادگاه یکی از خبرهای اصلی تایمزایندیا بود. به نوشته این نشریه سلمان خان به زودی به اتهام آدمکشی در دادگاه حاضر می‌شود و در صورت مجرم شناخته شدن به ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد. سلمان خان متهم است که در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۲ میلادی با اتومبیل چند بی‌خانمان که در کنار پیاده‌رویی در شهر بمبئی خوابیده بودند را زیر گرفته و منجر به قتل یک نفر و زخمی شدن فرد دیگری شده است. سلمان خان به این اتهام قرار است روز ۱۹ جولای در دادگاه حاضر شود و در صورت اثبات اتهامش به حداقل ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

هالیوودریپورتر به نقل از سازندگان سومین قسمت فیلم اکشن و پرطرفدار ˝تیکن˝ از موافقت آنها با درخواست لیام نیسون، بازیگر نقش اول این فیلم مبنی بر دریافت ۲۰ میلیون دلار دستمزد برای بازی در قسمت تازه این پروژه سینمایی خبر داده و نوشته: بعد از موفقیت‌ دومین قسمت فیلم “تیکن” با کارگردانی الیور مگاتون در گیشه‌های بین‌المللی و فروش ۳۷۵ میلیون دلاری ایم فیلم که با بودجه‌ای در حدود ۴۵ میلیون دلار ساخته شده بود، سازندگان این فیلم فورا پیش‌تولید قسمت سوم این اکشن پر طرفدار آغاز کردند و پس از تایید فیلمنامه با لیام نیسون، برای بازی قسمت سوم این فیلم وارد مذاکره شدند.

بر اساس اعلام کمپانی لیام نیسون، بازیگر نقش اول این فیلم که برای بازی در دومین قسمت تیکن ۱۵ میلیون دلار دستمزد گرفته بود، برای بازی در سومین قسمت این فیلم ۲۰ میلیون دلار حقوق و دستمزد خواسته که مورد موافقت تهیه‌کنندگان این فیلم قرار گرفته است. فیلمنامه سومین قسمت فیلم اکشن “تیکن” را که لوک بسون و رابرت مارک کامن به صورت مشترک به رشته تحریر درآوردند و این درحالیست که هنوز کارگردان این قسمت مشخص نشده اما پیش‌بینی می‌شود که باز هم الیور مگاتون روی صندلی کارگردانی این فیلم بنشیند.

کامینگ‌سون از همبازی شدن پیمان معادی با کریستن استیوارت در فیلمی با عنوان “اردوگاه اشعه ایکس” خبر داده است.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی پیتر ستلر را جینا گوان و سوفیا لین تهیه می‌کنند و کریستن استیوارت در این فیلم نقش یک سرباز تازه به نام کول را بازی می‌کند که بین او و علی (پیمان معادی)، یکی از زندانیان گوانتانامو که هشت سال است، در زندان به سر می‌برد، دوستی نامعمول شکل می‌گیرد. این درحالیست که پیمان معادی فیلم “«آخرین شوالیه‌ها” با کارگردانی کازواکی کیریا را در مرحله پس از تولید دارد که در آن با مورگان فریمن و کلایو اوئن همبازی است.

نیویورک ‌پست هم یکی از خبرهای اصلی خود را به همبازی شدن جودی فاستر و مت دیمون در درام اکشن “بهشت” به نویسندگی و کارگردانی نیل بلومکمپ اختصاص داده و نوشته: فیلمنامه درام اکشن و علمی تخیلی بهشت را نیل بلومکمپ خودش به رشته تحریر درآورده و داستان آن در سال ۲۱۵۴ میلادی روی می‌دهد. در سال ۲۱۴۵ میلادی در حالیکه عده کمی از انسان‌های بسیار ثروتمند در یک ایستگاه فضایی که به بهشت معروف است در رفاه و امنیت کامل زندگی می‌کنند، جمعیت فراوانی از انسان‌ها در کره زمین که هیچ شباهتی به زمین امروزی ندارد و بیشتر به یک مخروبه می‌ماند، در نهایت فقر و درماندگی روزگار سپیری می‌کنند و تمام امیدشان به ظهور مردی است که معتقدند می‌توانند به این بی‌عدالتی و زندگی دوقطبی پایان دهد.

صحنه‌های این فیلم که با هزینه ۱۲۰ میلیون دلار و توسط کمپانی‌های تری‌استار پیکچرز، مدیا رایت کپیتال و QED انترتیمنت تهیه و تولید شده در کانادا و بریتیش کلمبیا فیلمبرداری شده و مراحل فنی پس از تولید آن نیز در استودیو سونی پیکچرز انجام شده است. همچنین از نکات قابل توجه این فیلم که سبب شده سازندگانش به فروش خوب آن در گیشه بسیار امیدوار باشند حضور همزمان جودی فاستر، بازیگر شناخته شده و مطرح سینما، پس از دو سال دوری از پرده نقره‌ای، در کنار مت دیمون باشد.

گاردین هم در یکی از مطالب خود از چاپ تصویر جین آستین، رمان‌نویس کلاسیک بریتانیایی بر روی اسکناس‌های ۱۰ پوندی در انگلیس در آینده‌ای نزدیک خبر داده و نوشته: پس از بعضی اعتراضات در رابطه با رعایت نشدن قانون برابری در چاپ تصویر شخصیت‌های برجسته زن و مرد روی اسکناس‌های رایج انگلیس، رییس سابق کل بانک‌های این کشور اعلام کرد به زودی اسکناس ۱۰ پوندی با چهره‌های جین آستین، نویسنده‌ سرشناس آثاری چون “اما”، “غرور و تعصب” و “پارک منسفیلد” زیر چاپ می‌رود. البته این تصمیم مشروط به موافقت رییس آینده‌ی بانک مرکزی انگلیس خواهد بود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.