عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۱۷ تیرماه

فروردین ۱۴۰۳

امروز دوشنبه (۸ ماه جولای، ۱۷ تیرماه) همانند دیگر دوشنبه‌ها اصلی‌ترین خبر بیشتر صفحات هنری روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های دنیا به خبرها باکس‌آفیس و فروش فیلم‌های در اکران پایان هفته اختصاص داشت، اما علاوه بر خبرها مربوط به باکس‌آفیس، خبرهایی همچون؛ بررسی عملکرد رولینگ استون در کنسرت‌ هایدپارک لندن، اختصاص جایزه اول فستیوال مونیخ به فیلمی از مکزیک، بازگشت سوفیا لورن پس از یک دهه با فیلم پسرش به سینما و اهداء شش جایزه ربان نقره‌ای به فیلم ˝بهترین پیشنهاد˝ جوزپه تورناتوره، از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی مانند اسکرین‌‌دیلی، ورایتی، سینمابِلند، هالیوودریپورتر، لس‌انجلس تایمز و باکس‌آفیس نیوز، تایمز، سان، اکسپرس دیلی، ایندی‌وایر و ددلاین‌نیوز از جمله رسانه‌هایی بودند که بیشترین خبرها مربوط به باکس‌آفیس و صدرنشینی انیمیشن “من نفرت‌انگیز۲” را منعکس کردند.

آخرین خبرها درباه باکس‌آفیس حاکی از فروش ۸۲/۵ میلیون دلاری انیمیشن “من نفرت‌انگیز۲˝ در اولین هفته اکران خود دارد. در واقع پس از دو هفته صدرنشینی انیمیشن سینمایی ˝دانشگاه هیولاها˝ در باکس‌آفیس، برای سومین هفته پیاپی بازهم هیچ فیلم سینمایی نتوانست صدرنشینی را از انیمیشن‌های سینمایی باز پس گیرد و این هفته هم دومین قسمت انیمیشن سینمایی ˝من نفرت‌انگیز˝ ساخته مشترک پیر کافین و کریس رنوئد، با ۸۲/۵ میلیون دلار فروش، توانست جایگاه اول فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی آمریکا و کانادا را از آن خود کرد.

انیمیشن کمدی جنایی “من نفرت انگیز۲” ساخته مشترک پیر کافین و کریس رنوئد، محصول کمپانی یونیورسال در حالیکه ۳۹۹۷ سالن سینما در اختیار داشت توانست در اولین هفته اکران خود با ۸۲/۵ میلیون دلار فروش در صدر باکس‌آفیس سینماهای آمریکا و کانادا قرار بگیرد. این انیمیشن در حالی صدرنشینی این هفته باکس‌آفیس را به خود اختصاص داد که فیلم وسترن اکشن و ماجراجویانه “رنجر تنها” از محصولات کمپانی دیزنی با کارگردانی گرو وربینسکی و نقش‌آفرینی جانی دپ، ستاره شناخته شده و مطرح هالیوود نیز با در اختیار داشتن ۳۰۹۴ سالن سینما روانه پرده‌های نقره‌ای شد و با ۲۹/۴ میلیون دلار فروش و فاصله تقریبا ۵۰ میلیون دلاری نسبت به “من نفرت انگیز۲” در جایگاه دوم باکس‌آفیس قرار گرفت.

همچنین فیلم اکشن کمدی جنایی “گرما” ساخته کیت دیپولد با بازی ساندرا بلاک و ملیسا مک‌کارتی هم در حالیکه دومین هفته اکران خود را پشت سر‌می‌گذاشت، توانست با ۲۵ میلیون دلار فروش و ۳۶ درصد اُفت نسبت به هفته قبل جایگاه سوم باکس‌آفیس را از آن خود کند. و خلاصه اینکه؛ فیلم‌های “دانشگاه هیولاها” ساخته دن اسکنلون – محصول کمپانی دیزنی با ۱۹/۵ میلیون دلار (۵۷ درصد اُفت)، “جنگ جهانی زد” ساخته مارک فوستر – محصول کمپانی پارامونت پیکچرز با ۱۸/۲ میلیون دلار (۳۹ درصد اُفت)، “سقوط کاخ سفید” ساخته رولند امریک – محصول کمپانی سونی و کلمبیا پیکچر با ۱۳/۵ میلیون دلار (۴۶ درصد اُفت)، “سوپرمن” ساخته زک اسنایدر – محصول کمپانی برادران وارنر با ۱۱/۴ میلیون دلار (۴۵ درصد اُفت)، “کوین هارت؛ اجازه بده توضیح بدم” ساخته مشترک لسیل اسمیل و تیم استوری – محصول مشترک کمپانی لیون استیج و سامیت با ۱۰/۱ میلیون دلار (نخستین هفته اکران)، “این آخر کار است” ساخته مشترک اوان گلدبرگ و ست روگن – محصول کمپانی سونی و کلمبیا پیکچرز با ۵/۸ میلیون دلار (۳۳ درصد اُفت) و “حالا من را ببین” با کارگردانی لوئیس لتریز – محصول مشترک کمپانی‌های لیون‌استیج و سامیت با ۲/۷۷ میلیون دلار (۵۱ درصد اُفت) به ترتیب جایگاه چهارم تا دهم باکس‌آفیس سینماهای آمریکا و کانادا قرار گرفتند.

روزنامه تایمز و رویترز با انتشار یافتن عکس‌هایی از تازهترین کنسرت‌های رولین استون، در مطالبی جداگانه به بررسی عملکرد این هنرمند کهنه‌کار موسیقی در آخرین تور کنسرت‌هایش و همچنین کنسرت عملکرد مثبت و بسیار خوب این خواننده محبوب و نام آشنا به ویژه در آخرین کنسرتش در هاید پارک لندن پرداختند.

اختصاص جایزه اول فستیوال مونیخ به فیلم “هلی” ساخته آمات اسکالانته از کشور مکزیک یکی از خبرهای اصلی سینما اروپا و دویچه‌وله بود.

مراسم اختتامیه فستیوال فیلم مونیخ به عنوان دومین اتفاق معتبر سینمای آلمان برگزار شد و جایزه بهترین فیلم به “هلی” ساخته آمات اسکالانته از مکزیک رسید. این فیلم در حالی این جایزه را دریافت کرد که اصغر فرهادی نیز با فیلم “گذشته” در بخش رقابتی این فستیوال حضور داشت. گفتنی است، علاوه بر فیلم برنده نخل طلای “آبی گرم‌ترین رنگ است” ساخته عبدالطیف کشیش، فیلم‌های “تنها خدا می‌بخشد” از نیکلاس وندینگ رفین،‌ “لمس گناه” از ژانگ‌ ژیا، فیلم “مهاجر” ساخته جیمز گری و فیلم “هلی” ساخته امات اسکالانته و “زیبایی بزرگ” ساخته پائولو سورنتینو از جمله فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی فستیوال مونیخ بودند.

نیویورک پست و هالیوودریپورتر در خبری از بازگشت سوفیا لورن پس از یک دهه با فیلم پسرش به سینما خبر داده و نوشتند: بازیگر معروف ایتالیایی برای اولین بار پس از حدود ۱۰ سال در فیلمی سینمایی مقابل دوربین می‌رود.

این دور رسانه به نقل از روزنامه‌های ایتالیا آوردند: سوفیا لورن ۷۸ ساله در فیلم “صدای انسانی” که پسر ۴۰ ساله‌اش ادواردو پونتی آن را کارگردانی خواهد کرد، بازی می‌کند. این فیلم از روی نمایشی تک‌نفره نوشته ژان کوکتو نویسنده و شاعر فرانسوی که اولین بار در ۱۹۳۰ میلادی روی صحنه رفت، ساخته می‌شود.

داستان “صدای انسانی” در رم، ناپل و اوستیا روی می‌دهد و فیلمبرداری این ماه آغاز می‌شود و انتظار می‌رود حدود سه هفته طول بکشد. “صدای انسانی” اولین نقش‌آفرینی سوفیا لورن پس از سه سال است. او سال ۲۰۱۰ میلادی در فیلم تلویزیونی زندگی‌نامه‌ای “خانه پر از آینه من” نقش مادر خود را بازی کرد و مارگارت ماد به نقش او در جوانی ظاهر شد.

اسکرین‌دیلی در خبری دیگر از اهداء شش جایزه ربان نقره‌ای به فیلم “بهترین پیشنهاد” ساخته جوزپه تورناتوره خبر داده و نوشته: شصت‌وهفتمین دوره جوایز سینمایی ربان نقره‌ای که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جوایز سینمایی در قاره اروپا شناخته می‌شود، جایزه بهترین فیلم خود را به “بهترین پیشنهاد” به کارگردانی جوزپه تورتاتوره، فیلمساز شناخته ایتالیایی اعطاء کرد.

فیلم “بهترین پیشنهاد” علاوه‌ بر جایزه بهترین فیلم، موفق به کسب جایزه بهترین موسیقی برای انیو موریکونه، آهنگساز سرشناس ایتالیایی شد. برناردو برتولوچی، کارگردان سرشناس سینمایی ایتالیا در این اتفاق سینمایی با اعطاء جایزه افتخاری تقدیر شد و از جمله دیگر برگزیدگان جوایز روبان نقره‌ای ایتالیا می‌توان به فیلم‌های “Miele” برنده جایزه هیأت داوران فستیوال کن به کارگردانی والریا گالینو، “واقعیت” ساخته ماتئو گارونه، برنده جایزه هیات داوران کن و فیلم نامزد نخل طلای “زیبایی بزرگ” ساخته پائولو سورنتینو اشاره کرد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.