عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۳۰ اردیبهشت

۳۰اردیبهشت،

صدرنشینی دومین قسمت فیلم ˝پیشتازان فضا به سوی تاریکی˝ در باکس‌آفیس، واگذاری حق پخش فیلم ˝گذشته˝ در آمریکای شمالی و اروپای شرقی به کمپانی سونی پیکچرز، تاثیر مشاوره‌های سلمان خان در زندگی کاترینا کایف و خبر ساخت دومین قسمت فیلم اکشن رزمی و محبوب ˝ببر خیزان اژدهای ‌پنهان˝، از جمله جالب توجه‌ترین تیترها و مطالب هنری امروز (۲۰ می، ۳۰ ادیبهشت‌ماه) روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی بودند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، امروز هم مانند دیگر دوشنبه‌ها خبرها باکس‌آفیس معمولا یکی از تیترهای اصلی اکثر رسانه‌های دنیای بود و امروز نیز هالیوودریپورتر، یو.اس.ای تودی، ورایتی، اکسپرس، باکس‌آفیس نیوز و لس‌آنجلس تایمز با انتشار یافتن خبر صدرنشینی دومین قسمت فیلم “پیشتازان فضا به سوی تاریکی” ساخته جی.جی آبرامز، خبرها باکس‌آفیس را پوشش داده بودند.

دومین قسمت اکشن ماجراجویانه “پیشتازان فضا به سوی تاریکی” ساخته جی.جی آبرامز از محصولات کمپانی کمپانی پارامونت پیکچرز که به صورت سه‌بعدی ساخته شده، در اولین هفته اکران خود در سینماهای آمریکا و کانادا توانسته با ۷۰/۵ میلیون دلار فروش، در صدر باکس‌آفیس قرار بگیرد.

فیلم سه‌بعدی “پیشتازان فضا به سوی تاریکی” در حالی توانست در هفته آغازین اکران خود رتبه اول فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته را از آن خود کند که اکشن “مرد آهنی۳” ساخته شین بلک (در سومین هفته اکران خود) توانست با ۳۵/۱ میلیون دلار جایگاه دوم و درام “گتسبی بزرگ” ساخته باز لورمان (در دومین هفته اکران خود) با ۲۳/۴ میلیون دلار در جایگاه سوم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار گرفتند.

دومین قسمت فیلم “پیشتازان فضا به سوی تاریکی”، دوازدهمین فیلم از سری فیلم‏‌های “پیشتازان فضا” محسوب می‌شود که با کارگردانی جی.جی آبرامز به عنوان ادامه‏‌‍‌ای برای فیلم “پیشتازان فضا” که در سال ۲۰۰۹ میلادی ساخته شد، روی پرده‌ سینماها رفته است.

تایمزایندیا در خبری به نقل از کاترینا کایف، ستاره شناخته شده سینمای هند، از تاثیر مثبت مشاوره‌های سلمان خان بر کیفیت بازیگری او خبر داده است.

کاترینا کایف در یک مصاحبه اختصاصی گفته در زمانی که سلمان خان مربی من بود، من قلبم را برای سلمان خان باز کرده بودم و مشاوره‌های سلمان برای زندگی حرفه‌ای من بسیار ارزشمند بود. این بازیگر سینما افزوده: برای کار در صنعت سینما من به آموزه‌های او در آن زمان نیاز داشتم و در حال حاضر هم اصلا احساس پشیمانی نمی‌کنم.

حق پخش توزیع فیلم “گذشته” تازهترین ساخته اصغر فرهادی در آمریکای شمالی و اروپای شرقی توسط کمپانی سونی پیکچرز، یکی از تیترهای مهم ددلاین نیوز بود.

در این مطلب با اشاره به اینکه کمپانی سونی پیکچرز پیش از این حق پخش فیلم “جدایی نادر از سیمین” در آمریکا را نیز برعهده داشته و نقش موثری در معرفی این فیلم در سطح جهانی ایفا کرده، نوشته: کمپانی مومنتو فیلمز به عنوان تهیه‌کننده فیلم “گذشته”، حق پخش این فیلم را به کشورهای سوئیس‌، پرتغال‌، یونان‌، ترکیه‌، لهستان،‌ هنگ‌کنگ‌، کره‌جنوبی،‌ تایوان‌، استرالیا‌ و کشورهای خاورمیانه و آمریکای لاتین فروخته است.

ایندی‌وایر هم از ساخت قسمت دوم فیلم اکشن رزمی و تحسین برانگیز “ببر خیزان اژدهای پنهان” با عنوان “ببر خیزان، اژدهای پنهان: سرنوشت سبز” و کارگردانی وو پینگ یوئن خبر داده است.

کمپانی فیلمسازی وینستن تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد و قرار است فیلمبرداری این پروژه در روز ۲۱ ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی پس از برگزاری یک مراسم رسمی در هنگ‌کنگ، آغاز شود.

جان فوسکو، فیلمنامه “ببر خیزان، اژدهای پنهان: سرنوشت سبز” را بر اساس قصه جلد پنجم کتاب “شوالیه آهنی گلدان نقره‌ای” نوشته دولو وانگ به رشته تحریر درآورده و کمپانی سونی پیکچرز نیز توزیع آن در سطح جهان را برعهده دارد.

انتهای پیام/۳۲/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.