عناوین کتاب های تازه پایه اول متوسطه

۳۱فروردین۱۳،

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ساعات آموزشی درس زبان برای مقطع اول متوسطه اول دو ساعت در هفته است.

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ساعات آموزشی درس زبان برای مقطع اول متوسطه اول دو ساعت در هفته است.

محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان این مطلب گفت: زبان انگلیسی به عنوان یکی از برنامه‌های درسی در سند درس ملی به صورت نیمه تجویزی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان حذف درس زبان انگلیسی از سال دوم راهنمایی وجود ندارد افزود: در صورت حذف این امکان وجود دارد که ساعات اموزشی برای سال اول متوسطه از دو به  ۶ ساعت افزایش یابد اما در حال حاضر تدریس درس زبان انگلیسی در هر دو دوره متوسطه برنامه‌ریزی شده است. همچنین روش‌های آن از سال تازه و محتوا و کتابهای آن  نیز تغییر می کند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ایده آل ما این است که بتوانیم آموزش زبان انگلیسی را ۶ ساعت در هفته برای متوسطه اول تجمیع کنیم و در دوره متوسطه دوم چنانچه دانش‌آموزان داوطلب یادگیری باشند، آموزش‌های جانبی به آنها ارائه شود.

به گفته محمدیان، تدریس زبان برای پایه اول متوسطه از سال تحصیلی تازه دو ساعت در هفته است و دانش آموز مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه درسی ملی علاوه بر زبان انگلیسی، زبان‌های خارجی فرانسه، ایتالیایی، آلمانی و روسی نیز برنامه‌ریزی شده است و دانش آموز علاقه مند می تواند این زبان ها را نیز مطالعه کند، دربارهٔ عناوین کتابهای تازه التالیف پایه اول متوسطه  گفت: کتاب‌های عربی، فکر و زندگی، کار و فناوری و مطالعات اجتماعی کتاب‌های تازهالتالیفی می باشند که از مهر امسال در اختیار دانش‌آموزان پایه اول متوسطه اول قرار می گیرند.

خبرگزاری مهر

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.